Haydi kızlar aşı olmaya!

Dünyada her yıl 400 bin kadının ölümüne yol açan rahim ağzı kanserinden korunmak için aşılanmak şart! 3 doz aşı hayat kurtarıyor...

Rahim ağzı kanseri, meme kanserinin ardından en çok görülen kanser türü olarak dikkat çekiyor. Bu kanserden korunmanın önemine değinen Prof. Dr. Teksen Çamlıbel, "Cinselliğin başlamasıyla birlikte 6 ayda bir kontrol şart" diyor. Cinsel ilişki, umumi tuvalet ve jakuzi gibi yollarla geçen rahim ağzı kanserine HPV virüsünün yol açtığını belirten Prof. Dr. Çamlıbel, kadın hayatını tehdit eden bu kanserle ilgili olarak şöyle konuşuyor: "Ülkemizde HPV Aşı Programı belirlenmiştir. Dünyada her yıl 400 bin kadının ölümüne yol açan rahim ağzı kanserini önleyen aşı uygulaması her yaş kadında uygulanıyor. HPV aşısı soğuk zincir korunarak ve gerekli test ve muayeneler yapıldıktan sonra ilk doz vurulduktan 2 ay sonra ikincisi ve 6 ay sonra üçüncüsü vurularak 6 ay içinde aşı programı bitirilir. Üçüncü aşı yapıldıktan sonra koruma olayı başlamaktadır.
"BAŞARI ORANI YÜKSEK "
Asıl hedef HPV virusü ile hiç karşılaşmamış kadınlarda aşı programını tamamlamaktır. Cinsel temas başlamadan veya başlasa dahi HPV virüsü ile hiç karşılaşılmamış olgularda, aşı programı tamamlandığı taktirde başarı yüksektir. HPV virüsünün en sık görülen cinslerine karşı geliştirilen bu aşı, bu cinslerden biri veya ikisi ile karşılaşan kadınlara, diğer cinslerinden korumak amacıyla da uygulanmaktadır.";
Prof. Dr. Teksen ÇAMLIBEL

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.