Öykü Arin için iyilik seferberliği

Takvim, lösemi hastası Öykü Arin Yazıcı’yı manşetlerine taşıdı. Öykü için başlatılan kemik iliği bağışı çağrısına 1.5 ayda 100 bini aşkın kişi koşarken, umutları da arttırdı.


İzmirli
Yazıcı ailesinin lösemi hastası olan 3.5 yaşındaki kızı Öykü Arin'in sağlığına kavuşması için yüzde 100 uyumlu ilik nakli şart. 'Öykü Arin ve Tüm Lösemili Çocuklar İçin Umut Ol' adıyla Türkiye ve yurt dışında başlatılan kök hücre bağışı kampanyasına şimdiye kadar binlerce donör katıldı.
Öykü için başlatılan kemik iliği bağışı çağrısının ardından 1.5 ayda 2018 yılının toplam rakamlarına ulaşıldı. Türk Kızılayı'na 2018 yılında 110 bin kişi kemik iliği bağışında bulundu. Öykü için başlatılan kemik iliği bağışı çağrılarının ardından ise bağışçı sayısı 1.5 ayda (1 Ocak - 13 Şubat arası) 103 bin 60'a çıktı. 2014'te başlatılan TÜRKÖK projesi kapsamında kök hücre bağışında bulunan kişi sayısı belli oldu.
Türk Kızılayı'nın verilerine göre, sisteme kayıtlı bağışçı sayısı 482 bin 214'e ulaştı. 2014'ten bu yana yurt içinde 3 bin 728, yurt dışında 250 olmak üzere toplam 3 bin 978 kök hücre eşleşmesi gerçekleşti. Bin 85 hastaya ilik nakli yapıldı. Bağışların cinsiyete göre dağılımına bakıldığında yüzde 59 ile erkekler ilk sırada yer aldı. Yaş dağılımına bakıldığında ise yüzde 34.4 oranı ile 26 - 35 yaş grubu bağışçılar ilk sıradaydı. Bu oranı yüzde 30.2 ile 18-25 yaş arası bağışçılar takip etti.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.