Diyanet takvimi: Bayram tatili 9 gün oldu mu?

Kurban Bayramı ayın kaçında? Kurban Bayramı ne zaman? Kurban, cimriliği tedavi eder, merhamet pınarını coşturur. Kurban, Allah'a verdiği nimetlerinden dolayı şükür anlamı da taşır. Bu yıl Kurban Bayramı Ağustos ayı içerisinde idrak edilecek. Peki, Kurban Bayramı ne zaman, ayın kaçında? 2019 Kurban Bayramı kaç gün tatil olacak, 9 gün mü?

Kurban Bayramı'na azca bir süre kala, bayram tatilinin kaç gün olacağı vatandaşlar tarafınca merak ediliyor. Kurban Bayramı için kurbanlıklarını alarak hazırlıklara geçenler, bayram tatilinin kaç gün olacağı öğrenerek ona nazaran plan yapmak istiyorlar. Peki, bayram tatili 9 gün oldu mu? Kurban Bayramı tatili kaç gün olacak? Tatil ne zaman başlamış olacak?

KURBAN BAYRAMI NE ZAMAN? 2019

Kurban Bayramı, bu yıl Ağustos ayında idrak edilecek. Kurban Bayramı'nın 1. günü 11 Ağustos Pazar gününe denk geliyor ve bayram 4 gün sürecek. Bayram takvimi şu şekilde;

Kurban Bayramı Arefe günü: 10 Ağustos Cumartesi

Kurban Bayramı 1. günü - 11 Ağustos Pazar günü

Kurban Bayramı 2. günü - 12 Ağustos Pazartesi günü

Kurban Bayramı 3. günü - 13 Ağustos Salı günü

Kurban Bayramı 4. günü - 14 Çarşamba günü

KURBAN BAYRAMI TATİLİ KAÇ GÜN OLACAK?

Kurban Bayramı tatili resmi olarak arefe günü yarım gün, 4 gün de bayram tatili ile birlikte 4,5 gündür. Geçtiğimiz sene Kurban Bayramı tatili 9 gün olarak belirlenmişti. Bu sene Kurban Bayramı arefesi cumartesi gününe, bayramın 1. günü pazar gününe, bayramın son günü ise çarşamba gününe denk geliyor. Eğer perşembe ve cuma günleri de tatile dahil edilirse hafta sonu tatili ile birlikte toplamda 9 gün tatil yapılmış olacak. Konu ile ilgili henüz resmi bir açıklama bulunmuyor.

Yerli turist Kurban Bayramı tatilini 9 güne çıkardı

Kurban Bayramı'na sayılı günler kala acenteler, oteller, kara ve hava yolu şirketlerinde tempo da hızlandı. Turizmci ile sanayici arasında fikir ayrılığına neden olan ve hali hazırda 4.5 gün olarak yapılacak bayram tatilini yerli turist uzattı. Bayram sonrası perşembe ve cuma gününü yıllık izinle tamamlayan tatilciler, 9 günlük bayram hareketliliği yaratacak. Bu kapsamda 9 Ağustos Cuma günü başlayacak olan Kurban Bayramı için 10 milyon kişi yollara dökülecek. İç pazarda çok güçlü bir turizm hareketinin oluşacağı bayram döneminde, yaklaşık 4.5 milyon kişinin yazlıklar ve otellerde konaklamak üzere sahillere akın edeceği öngörülüyor. Ortalama yüzde 20 kapasitesini yerli turiste ayıran oteller, yabancı turistin de etkisiyle 10 günlük bayram döneminde full çekecek. Kalan 5.5 milyon kişinin de memleket ziyareti için gideceğini öngören sektör temsilcileri, konaklama, yeme-içme, ulaşım, alışveriş dahil toplam 10 milyar TL'lik bayram ekonomisinin oluşacağını aktarıyor.

SAHİL YÖRELERİ ÖNE ÇIKTI

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, Ramazan Bayramı'nda tatilin 9 güne uzatılmasıyla beklenilen tatil hareketinin yüzde 20 üzerine çıkıldığını ve 12 milyar lirayı aşan bir ekonomik hacim oluştuğunu hatırlatarak, "Eğer tatil uzatılırsa yine benzer bir hareket görürüz" dedi. Bayram için tatil satışlarının 4 gece 5 gün olarak şekillendiğini anlatan Bağlıkaya, "Fakat yıllık izin kullanarak bunu bir haftaya çıkaran tatilciler de var. Acentelerimiz onlar için de paketler sunuyor" diye konuştu. Bayramda sahil yöreleri olan Antalya, Bodrum, Kuşadası, Marmaris ve Çeşme'nin öne çıktığını anlatan Bağlıkaya, Kıbrıs'a da talep artışı olduğunu kaydetti. Otellerin yüzde 80-85 doluluklarda olduğunu anlatan Bağlıkaya, satışların devam ettiğini sözlerine ekledi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.