Alışverişe başladık! Kredi kartıyla yapılan harcamalar yüzde 13 artarak 15.2 milyar liraya çıktı

Coronavirüs’le birlikte harcamaları keskin şekilde düşen vatandaş, yeniden alışverişe başladı. 17 Nisan haftasında kredi kartıyla yapılan harcamalar yüzde 13 artarak 15.2 milyar liraya çıktı.

Covid-19'a yakalanıp iyileşen hasta sayısının yeni hasta sayısını geçmesi ve ölümlerin azalması Türkiye'nin umutlarını artırırken; veriler vatandaşın yeniden harcama yapmaya başladığını ortaya koydu. Merkez Bankası'nın açıkladığı verilere göre; Mart ayı ortasında 21 milyar lira olan haftalık kredi kartı harcaması, 10 Nisan haftasında 7.7 milyar liralık azalma ile 13.5 milyar liraya gerilemişken, 17 Nisan haftasında yüzde 13 oranında artış ile 15.2 milyar liraya çıktı. Yani haftalık kredi kartı harcamasında yaklaşık 1.8 milyar lira yükseliş yaşandı.


E-TİCARET DE YÜKSELDİ
Artışın 891 milyon lirası market alışverişinden kaynaklanırken; 13 Mart'tan itibaren keskin bir şekilde gerileyen giyim, mobilya, kuyum harcamalarının da yükseliş kaydettiği görüldü. Harcama artışının 287 milyon lirası da mağazalar kapalı olduğu için internet üzerinden yapılan alışverişlerde görüldü. Haftalık alışveriş sayısı da 4.2 milyonu marketler kaynaklı olmak üzere, 9.2 milyon arttı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.