Yağmur bombası nedir? İstanbul'da kuraklık! Uzmanlar ikiye bölündü! Yağmur bombasına gerek var mı?

Türkiye'deki koronavirüs salgını ve mutasyona uğramış koronavirüs görülmesinin yanında beklenen yağışların gerçekleşmemesi nedeniyle özellikle İstanbul kuraklık tehlikesiyle karşı karşıya. İstanbul'a  beklenen yağışların gelmemesiyle barajlarındaki doluluk oranı yüzde 19.35 seviyesine indi. Bu durum barajları tekrar doldurmak için halk arasında “yağmur bombası” adıyla bilinen “yağmur artırım projesinin” kullanılmasını gündeme getirdi. Prof. Dr. Orhan Şen, “Sizin yağışlı mevsimin başladığı Ekim ayından Ocak 15’e kadar yüzde 50 eksik yağışınız olmuş. Biz ne diyoruz, burada yüzde 30’a varan geri yağış artırımı yapıyorsunuz, eksik yağışı burada yerine getirebilirsiniz. Bu şekilde yapılabilir” dedi. Prof.  Dr. Mikdat Kadıoğlu ise “Yağmur bombası gerçek anlamda yalan bombası” açıklamasında bulundu.

İstanbul'da barajların doluluk oranı beklenen mevsimsel yağışların gelmemesiyle bugün yüzde 19.35 seviyelerine indi. Beklenen bulutların yağış bırakmaması neticesinde Ekim ayından bu yana İstanbul, yüzde 50 oranında su kaybetti. Bu durumda ise zaman zaman "yağmur bombası" adıyla bilinen "yağmur artırım projesinin" kullanılmasını gündeme geliyor. Ancak bazı meteoroloji uzmanları bu konuda farklı görüşlere sahip.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.