İzmir'in Buca ilçesinde yaşayan Himmet Selek (38), 2008 yılında kimliğini kaybetti. Bu olay hayatını kabusa çevirdi. Üzerine çıkarılan 30'a yakın telefon hattının faturaları nedeniyle 85 bin liralık borcu çıktı.
Maaşına sürekli haciz geldiği için sigortalı çalışamadı.
Selek, "Çalmadığımız kapı kalmadı ancak sonuç alamadık. Lütfen bize yardım etsinler" dedi.
Selek, Gıda Çarşısı'nda depo görevlisi olarak çalıştığı dönemde kimliğini kaybetti. Karakola giderek kayıp başvurusu yapan 2 çocuk babası Selek, başına gelenleri gönderilen icra tebligatıyla öğrendi. Ailesiyle birlikte 13 yıldır çok zor günler geçirdiğini ifade eden Selek, yaşadıklarını şöyle anlattı:
"İşe girdikten birkaç ay sonra kimliğimi kaybettiğimi fark ettim. Ardından da karakola giderek durumu anlattım ve polisler kaydımı yaptılar. Ben de yeni kimlik çıkardım. Kimliğimi kaybettikten yaklaşık 3 ay sonra maaşıma haciz geldi, şoke oldum. Hemen gidip borcun bana ait olmadığını söyleyerek itiraz ettim. Bir icra daha geldi. Hemen suç duyurusunda bulundum. Ancak sonuç alamadım. Yaptığımız araştırmaların ardından kimlik bilgilerinin bana ait olduğunu ancak üzerinde başka birinin fotoğrafının bulunduğunu gördüm. Onun hakkında da şikayetçi oldum. Ancak bana sürekli faturalı hatlardan icra gelmeye devam ediyordu. Bu sebeple beni işten de çıkardılar. İstanbul'da birkaç kez mahkemeye çıktım. Başka işe de giremedim."
KİMLİĞİNİZ ÇALINIRSA NE YAPMALISINIZ?
e-DEVLET şifresi alıp adınıza kayıtlı tüm telefon hatlarını kontrol edin.
DAVA dosyası sorgulama linkini haftada bir düzenli olarak ziyaret edin.
GSM operatörlerini tek tek arayıp yeni telefon hat açtırmak istemediğinizi içeren imzalı dilekçe yollayın.
TRAFİK cezası var mı diye baktırın.
BEDAŞ, İGDAŞ, İSKİ gibi kurumlara yeni abonelik istemediğinizi belirtin.
VERGİ borçlarınızı e-devlet'ten düzenli olarak kontrol edin.
HGS ve OGS ihlallerinizi sorgulayın.
BANKA hesaplarınızı kontrol edin. EFT/HAVALE işlemlerine kapatın.
KREDİ ve kredi kartı bilgilerinizi bankalara kontrol ettirin.