Onlar da yasağa uydular. Ancak şeytan sinsice onlara yanaştı ve "bu yasak meyveyi yerseniz buradan bir daha çıkarılmazsınız" diye vesvese verdi. Aslında Allah onlara şeytan sana ve eşine düşmandır demişti (Taha/117); ama Adem bunu unuttu. (Taha/115) Onlar da bu sınav meyvesinden yediler.
(Taha/121) Üzerlerindeki elbiseler kayboldu.
Cennetin yeşil yapraklarıyla örtünmeye çalıştılar. Ve Cennetten çıkarıldılar. Havva ile Adem Allah'a yalvardılar. "Ya Rabbi! Nefsimize zulmettik. Sen bize merhamet etmez ve bizi bağışlamazsan biz hüsrana uğrarız. (Araf/23) dediler. Allah, Adem'e tevbe, dua ve kelimelerini öğretti. Ve Adem o kelimelerle Allah'a tövbe etti. Allah da onu affetti. (Bakara/37)
Zamanında melekler ona secde etmiş, şeytan ise isyan etmişti. (Taha/116) Yüce Allah, Adem'i Peygamber olarak seçti ve onun tevbesini kabul ederek onun yolunu aydınlattı. (Taha/122)
Kur'an-ı Kerim'in birçok yerinde Hz. Adem ve Hz. Havva'nın yaratılışı, imtihanı, Cennetten çıkarılışı ve tevbesi genişçe yer alır.Evet Hz. Adem unuttu ve şeytanın tuzağına geldi. Bunu ayet "Adem hata etti, karşı geldi ve şaşırdı." (Taha/121) diye zaten ifade ediyor.
Ama yine Kur'an-ı Kerim; Hz. Adem'in Peygamber olarak seçildiğini, tevbesinin kabul edildiğini, meleklerden üstün olduğunu, Yüce Allah'tan nesnelerin adını, eşyanın hakikatını ve bütün ilimleri aldığını ifade ediyor. İlk insan ve ilk Peygambere bu özellikleriyle iman etmek her Müslümanın elbetteki imanının gereğidir.
Bu genel prensipleri açısından böyledir. Fakat bazı hadislerde: "Yapılmış olan ve Allah'ın kabul etmiş olduğu bir haccın sevabı Cennettir." Buyurmuşlardır. Bu hadisi yorumlarken şunu unutmamak lazım; kimin haccının makbul olduğunu sadece Yüce Allah bilir. Bu nedenle de iddia etmek doğru değildir. Bazı rivayetlerde yapılan makbul Hacc: daha önce işlenmiş olan günahlara kefaret olur denmiştir. Yani makbul bir hacc günahları affettirir.
Sakıncası yoktur.