Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası kimliklerini kaybeden vatandaşlar için alınan yeni kararı duyurdu.
Yapılan açıklamada geçici kimliklerin e-Devlet üzerinden alınabileceği belirtildi.
Yapılan açıklama şu şekilde;
"AFETZEDELER GEÇİCİ KİMLİK BELGELERİNİ E-DEVLET'TEN ALABİLECEK
Depremden etkilenen illerimizdeki afetzede vatandaşlarımızın mağduriyetlerini azaltmak amacıyla kimlik kartı başvurusuna gerek olmaksızın geçici kimlik belgelerinin e-Devlet üzerinden alınabilmesine olanak sağlandı.
YERLEŞİM YERİ/DİĞER ADRESİ DEPREMDEN ETKİLENEN İLLERİMİZDE OLMASI YETERLİ
Geçici kimlik belgesini, depremden etkilenen illerimizde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan vatandaşlarımız yararlanabilecek.
KENDİSİ VE VELİ/VASİSİ OLDUKLARI KİŞİLERİN GEÇİCİ KİMLİK BELGESİNİ ALABİLİYOR
Depremden etkilenen illerimizde yerleşim yeri ya da diğer adres kaydı olan afetzede vatandaşlarımız, kendisi, veli ya da vasisi olduklarının geçici kimlik belgesini e-Devlet'ten barkodlu alabiliyor.
BARKODLU GEÇİCİ KİMLİK BELGESİ ÜÇ AY KİMLİK KARTI ALININCAYA KADAR GEÇERLİ
E-Devletten alınan barkodlu geçici kimlik belgesi üç ay yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli."