Bu tür dolandırıcılık vakalarında sahtekarlar genellikle "internet taahhüdünüz bitmek üzere, yüksek faturalarla karşılaşmamak için yeni taahhüt yapalım" gibi ifadelerle vatandaşları kandırmaya çalışıyorlar. Ancak BTK'nın yeni düzenlemesi bu tür merdiven altı çağrı merkezlerine karşı etkili bir mücadele yöntemi sunuyor.
Yapılan düzenlemeye göre, artık yeni bireysel aboneliklerde pazarlama ve tanıtım amaçlı vatandaşların aranması ile abonelik süreci başlatılamayacak.
Sadece internet servis sağlayıcılarının kendi kurumsal kanalları üzerinden ya da BTK'ya kayıtlı resmi çağrı merkezleri aracılığıyla yapılacak aramalarla vatandaşların üyelik kaydı oluşturulabilecek.
Aksi takdirde başlatılan abonelik sözleşmesi geçersiz sayılacak ve bu durumdan tüketiciyi kendi şirketine geçiren sağlayıcı sorumlu tutulacak.
KÖKÜ KAZINACAK
Bu düzenleme sayesinde, merdiven altı çağrı merkezlerinin tüketici mağduriyetlerine yol açmasının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Türkiye genelinde 150'den fazla merdiven altı çağrı merkezi tespit edilmiş durumda ve bu merkezlerin bir telefon operatörünün altyapısını kullanarak tüketicileri başka operatörlere geçirmeye çalıştığı ortaya çıkarıldı.
BTK'nın bu önlemi, tüketicilerin daha güvenli ve şeffaf bir şekilde internet ve telefon abonelikleriyle ilgili işlemlerini yapmalarına yardımcı olacak.