Turkuvaz Medya Grubu ve Gastronomi Turizm Derneği iş birliğiyle düzenlenen Gastroshow başladı. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Turkuvaz Medya Merkezi'nde düzenlenen etkinliğin açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin dünya turizminde ilk 5 içinde yer aldığını söyledi. Gastronomi ile turizm arasında son yıllarda giderek güçlenen bağa dikkat çeken Bakan Ersoy, "Gastronomi dünyasının temsilcileri, turizm pazarının gerçek aktarımları arasında yer almakta, turizmin gelişmesine büyük katkılar sağlamaktadır" dedi.
2 YILDA GERÇEK OLDU
Bakan Ersoy, turizm hareketlerinde gastronominin belirleyiciliğinin arttığını vurgulayarak, "Bir ülkeye yapılacak seyahatte o ülkenin mutfak kültürünün, yaratıcı mutfak sanatının ne denli etkili olduğu açık bir şekilde görülmektedir. Türkiye olarak çok zengin bir gastronomi geçmişimiz var ama bu zenginliğin uluslararası prestije sahip kurumlarca tescil edilmesi, apayrı bir önem arz ediyor" diye konuştu. Bu hedef doğrultusunda 6 yılda yapılması planlananları 2 yılda tamamladıklarının altını çizen Ersoy, 2022'de İstanbul'un, ardından da İzmir ve Bodrum'un Michelin Rehberi'ne girmesine öncülük ettiklerini aktardı.
GELİR BÜYÜYOR
İstanbul, İzmir ve Bodrum gibi destinasyonların birer "Gastrocity" olarak öne çıktığının altını çizen Ersoy, "Ülkemizin turizm geliri 2023'te bir önceki yıla göre yüzde 12 artarak yaklaşık 56 milyar dolar oldu. Toplam gelir içerisindeki yemeiçme harcaması ise yüzde 19 artış gösterdi. Ülkemizin mutfak kültürü, gastronomi turizmi açısından büyük avantaj" dedi.
İKİ YÖNLÜ KATKI SAĞLIYOR
SÜRDÜRÜLEBILIR MUTFAĞA SAHİBİZ
TRENDLERDE DEĞİŞİM OLDU
GÜÇLÜ SPONSOR DESTEĞİ
■ Gastroshow'un etkinlik sponsorları Karaca, Türk Hava Yolları, Türk Telekom, Ziraat Bankası, Yemeksepeti, Başyazıcı, CEESS Global, Espresso / Bar, İnoksan, İstanbul Kongre & Ziyaretçi Bürosu, Koçulu, Marka Doktoru, Meat Burger, Ubicro oldu.