İnternetten aldığım bir ürünü iade etmek istiyorum. 14 gün cayma süresi ne zaman başlar?
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereği cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yani 14 gün içinde yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir. Bazı internet siteleri 'iade talebi oluştur' gibi bir linkle cayma hakkınızı kullanabileceğiniz bir bildirim mekanizması oluşturmuşlardır. Bu bildirimi bu kanalla yaptıysanız, yasal süre içinde cayma hakkınızı kullanmışsınız demektir ve ürünü göndermek için yasal olarak 10 günlük süreniz var demektir. Bu bildirimi yaptıktan sonra 10 gün içinde ürünü iade gönderebilirsiniz.
Mağazadan bir fırın aldım ama beğenmedim. Bir ürünü yasal sürede iade etmek için ayıplı bir ürün mü olması gerekiyor?
İade hakkı, internet üzerinden yapılan alışverişlerde 14 günlük sürede mevcuttur. Birebir gördüğünüz ve satın aldığınız bir ürünü kural olarak ayıplı mal olmadıkça iade edemiyorsunuz. Fakat alışveriş yapmış olduğunuz şirket kendi politikası gereğince iade hakkı tanıyorsa iade hakkınız da mevcut olabilir. Bu nedenle güvenilir ve müşteri memnuniyetini önemseyen şirketlerden alışveriş yapmak son derece önemlidir. Ürünü aldığınız firmaya durumunuzu anlatın.
KİLİT MAĞDURU OLUNURSA...
Kapı kilidimi değiştirdim, "Yüksek teknoloji. Kimse açamaz" dediler. Ama evime hırsız girdi. Kayıplarımın telafi edilmesini isteyebilir miyim?
Kapı kilidini size satarlarken vadettikleri özelliklerin olmadığı ortaya çıkarsa, bu durumda ayıplı bir ürün satın almış sayılırsınız ve dava açabilirsiniz.
Burada elbette kapı kilidini satarken size böyle bir vaatte bulunduklarını ispat etmeniz ve hırsızlık olayının kapı kilidinin vadedilen özellikleri taşımamasından kaynaklandığını ispat etmelisiniz. Hırsızlık olayı ile kapı kilidinin yetersizliği arasında illiyet bağı kurmanız gerekir.