Haberler


HAKKI YALÇIN

Hava akımı!

DÜNYADAKİ tüketim çılgınlığının geri dönüşümü felaket. İzlediğim belgeselde özellikle internet üzerinde yapılan alışverişlerle körüklenen tüketimin yan etkilerine baktım.
İnsanlardan kullanmadıkları eşyaları geri dönüşüm bahanesiyle alan ünlü markaların o malları imha ederken denizleri bile çöplük olarak kullandıklarını gördüm. Zehir yığınları dünyanın sonunu hazırlıyor da kimin umurunda?

***

Milyonlarca elektronik üründen oluşan yeni çöplüklere baktım.
Bunlar "kullan at" politikasının şirketlere daha çok kazandırmak için yaptıkları üretimin bedeli.
Bir yanda tamiri bile olmayan teknolojik ürünlerin kakalama istasyonları, öte yanda her yıl yeni model peşinde koşan tüketin çılgınları. Parası olan tüketme hakkına sahip olmakla, dünya yansa içindeki yorganı olmamak arasında tatilde!

***

Tüketim körüklenirken iklim değişikliğine duyarsız kalan patronlarına karşı büyük bir şirketin çalışanlarının greve gittiklerini gördüm. Her şeyden haberdar olan kadın müdürün, "20 yıl sonra çocuklarımın yüzüne nasıl bakacağım" diyen sorumluluğuna alkış tuttum. Gerektiğinde işlerini kaybetmek pahasına verilen mücadeleler dünyada bile çok az görülüyor artık. En çok da kadınlar veriyor o mücadeleyi.

***

Kapıya kadar gelen alışveriş sisteminin icat edilmesiyle, iklim değişikliklerinin ve denizleri bile çöplüğe çeviren atıkların yakınlığı herkesi ilgilendirmiyor. Gösteriş ve marka meraklısı bir toplum dünyanın her yerinde mevcut.
Sosyal medyada caka satmak yaşam amacı. Hayatta "hiçbir şey" olmayanların sosyal medyada "her şey" olduğu bir dünya var artık.
Para harcamakla harcanan değerler arasındaki yakınlık neredeyse "bağımlılığa" dönüştü.

***

Şimdi bir tarafta açlık öte yanda sükse! Ayakkabılarını ikinci el alanlarla, ünlü markaların ayakkabılarını bir giyip bir daha giymeyenler arasındaki uçurum da caba!
Gelecekte de hayatını lüks içinde idame ettirmek isteyenlerin gönlüne göre bir hava akımı olacak mı acaba? Hiç sanmıyorum!

***

Çocukluğumda aralık ayında kutladığımız Yerli Mallar Haftası'na duyduğum üretimdeki saygıyı, şimdi yabancı markaların kapısında kuyruk bekleyenlerin tüketimine mi değişeceğim? Geçiniz!

MUTLULUK TAKVİMİ
İstediğini değil gerekeni al.
Belgesel izle.
Kimseyi yolda bırakma.
Türkü dinle.

Oturup kalıyorum
Yine eski koltukta
Ne geçti elimize
Onca hayal kurduk da
Senden sonra kurudu
Vazoda hüzün gülü
Geride bıraktığın
Sanki yaşayan ölü
Bu ev benim gurbetim
Bu benim sensiz odam
Duvarda gülen resim
Sana ağlayan adam
Hakkı YALÇIN
Kuraklık tehlikesine karşı gözyaşı muslukları ilerde iyi para edecektir.

Can kulağı!
. Yoksulken sevilen erkek olmak mesele! Yoksa o paralı züppeler enayi konumundan bir adım öte gidemezler!
Sürüngen kadınların ellerinde ve ceplerinde nakit yaşarken!
. Sosyal medya mezbahalarında "vicdanlı insan" bulmak kolay mı sanıyorsunuz? Elde satır dilde testereyle dolaşanlar kapışılırken!
. Deniz kabukları kimden yana?
Elbette birbirlerini can kulağıyla dinleyenlerden!

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Mahkemede kısırlık kavgası
Jüri başkanı Fikret Kuşkan oldu
Mourinho'dan dev sürpriz! Gaziantep maçı 11'ini belirledi
Beşiktaş'ta farklı 11! Kartal beyaz sayfa peşinde
O teklife teşekkür! F.Bahçe'de Oğuz gerçeği
Spor yazarlarından G.Saray yorumu! "Utandınız mı?"
TOKİ’den 12.225 TL taksitle 2+1 konut fırsatı: Peşinat ise düşük
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.