Haberler


Kadir Tuna

Türkiye’nin ayak sesleri

Türkiye dünya ekonomisinde lider ülke olma yolunda hızla ilerliyor. Uluslararası denetim ve danışmanlık firması PWC tarafından açıklanan 2050 dünya ekonomisi raporunda Türkiye'ye dair çok önemli detaylar var. Uzun süredir üzerinde konuştuğumuz küresel ekonomide gücün batıdan doğuya doğru kayacağı net olarak ortaya çıktı. Dünyanın en gelişmiş ülkeleri olarak adlandırılan G7; İngiltere, Kanada, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya ve ABD'den oluşuyor.
En hızlı gelişen ülkeler olarak adlandırılan E7 ülkeleri arasında da Çin, Hindistan, Brezilya, Rusya, Endonezya, Meksika ve Türkiye bulunuyor. E7 ülkeleri 1995 yılında G7 ülkelerinin yarısı kadar ekonomik büyüklüğe sahipken, 2015 yılında aynı büyüklüğe ulaştılar. 2040 yılında E7, G7'nin 2 katı büyüklüğe ulaşabilir.
2050 yılında dünya ekonomisindeki hakimiyet E7 ülkelerinin kontrolüne geçmiş olacak.
Küresel ekonominin yüzde 35'ini oluşturan E7 ülkeleri, 2050'de yüzde 50'sini oluşturacak. Önümüzdeki 33 yılda küresel ekonominin yüzde 130 büyüyeceği tahmin ediliyor. Türkiye'nin bu dönemde ortalama yüzde 3 büyüme hız ortalaması ile Avrupa'nın en hızlı büyüyen ülkesi olması bekleniyor. Küresel ekonomide ABD halihazırda liderliği Çin'e kaptırmış durumda. 2050 yılında ekonomi liginin birinci sırasında Çin'in liderliğini devam ettirmesi beklenirken; ikinci sırada Hindistan'ın, üçüncü sırada ABD'nin yer alması bekleniyor. Endonezya'nın Japonya ve Almanya gibi ülkeleri geride bırakarak 4'üncü sırada yer alacağı tahmin ediliyor.
Esas çarpıcı sonuç, 2050 yılından önce dünyadaki en büyük 7 ekonomiden 6'sı gelişmekte olan ekonomiler arasından yer alabilir. 2016 sonu verilerine göre; satın alma paritesinde 1 trilyon 906 milyar dolarlık bir gayrisafi yurt içi hasılası (GSYİH) olan Türkiye'nin, 2050'de 5 trilyon 184 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu çıkışıyla Türkiye, gelişmekte olan ekonomiler arasında en dikkat çeken büyümeye ve ekonomik göstergelere sahip ülkelerden biri olarak dikkat çekiyor. PwC, nüfustaki ve milli gelirdeki sürekli artışla birlikte Türkiye'nin 3 basamak yükselerek 33 yıl sonra 11'inci sırada yer alacağını tahmin ediyor.
ALMANYA DÜŞÜŞTE
Tahminler, en büyük trajediyi
Almanya ve Hollanda'nın yaşayacağını gösteriyor. Almanya ekonomisi yavaş büyüyen ülkeler arasında yer alıyor. Şu anki oran yüzde 1.7 ve göçmen akışındaki artışa rağmen çalışan nüfusun yaşlanıyor olması Almanya'yı 4 basamak geriye atıyor. Almanya'nın 2050 yılında milli gelirinin 5.184 milyar dolar ile 5'inci sıradan 9'uncu sıraya gerileyeceği tahmin ediliyor. Hollanda 2016 itibariyle 866 milyar dolar ekonomik büyüklüğü ile 26'ncı sırada yer alırken, 2050'de 1.496 milyar dolar ekonomik büyüklük ile 32'nci sıraya düşeceği tahmin ediliyor. Hollanda, yaşlanan nüfusu, yavaşlayan doğum hızı ve durağan verimlilik ile 2016 yılında 26'ncı sıradayken, 2050'de 32'nci sıraya kadar geriliyor.
DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Engin Altan Düzyatan: Keskin duygulardan uzaklaşalı çok uzun zaman oldu!
Kendisi aslında anneanne! 58 yaşındaki Şenay Gürler güzellik sırrını açıkladı! Genç kızlara taş çıkartıyor
Zaha'ya büyük şok! FIFA kuralları nedeniyle oynayamayacak
Açıklama geldi: TOKİ ucuza 3+1 geniş daire satıyor!
Mecburi rotasyon! Buruk Bodrumspor maçı 11'ini belirledi
Çarşı ve Mahalle Bekçisi alımı başladı!
İslam Memiş'ten ortalık puslu uyarısı ve yeni yıl tahmini
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.