Haberler


Lütfi Albayrak

Müşteriyi memnun etme

Porsche firması, 1983 yılında otomotiv sektöründe yankı uyandıracak teknik donanıma sahip bir otomobille pazara girer.
Müşterilerinden gelen her türlü yorum ve fikirlere açık olan yönetim, aracın piyasaya sürülmesinden 2 ay sonra ilginç bir şikayet mektubuyla karşılaşır.
Müşterinin şikayeti şudur:
"Adım Danny Troatman.
New Jersey'de yaşıyorum.
Eşim ve çocuklarımla her akşam film seyretmeden önce şehir merkezinde bulunan markete dondurma almaya gidiyorum. Bir ay önce aldığım Porsche marka arabamla tabii ki… Fakat ne ilginçtir, ne zaman çikolatalı veya meyveli dondurma alıp arabama dönsem, araç çalışmıyor. Oysa vanilyalı aldığım zaman aracım rahatlıkla çalışıyor.
Bunun birkaç kere denedim ve her seferinde aynı sonucu aldım.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler." Bu olay Türkiye'de olsa ne olurdu?
Muhtemelen mektubunuz ciddiye alınmayıp bir kenara fırlatılırdı.
Ama hayır! Porsche firmasındaki yetkililer derhal adı geçen bölgeye bir mühendis gönderiyorlar ve sebebini öğreninceye kadar orada kalmasını sağlıyorlar.
Ertesi gün mühendis New- Jersey'e varıyor ve Bay Troatman'la hemen temasa geçiyor.
Aynı akşamdan başlamak üzere her akşam mühendisimiz ve Bay Troatman dondurma almak üzere markete gidiyorlar.
Gerçekten de çikolatalı ve meyveli dondurma alındığı zaman araba çalışmıyor, vanilyalı alındığı zaman ise rahatlıkla çalışıyor.
Mühendis başlangıçta bu olaya şaşkınlıkla bakıyor fakat bilimsellikten uzaklaşmamaya gayret ediyor. Aradan yaklaşık bir ay geçiyor. Bay Troatman ile her gün markete giden mühendis, sonunda olayı çözüyor.
Yeni model Porsche arabalarda kullanılan soğutma sistemi, araç durdurulduktan hemen sonra devreye giriyor ve motor belirli bir ısıya düşene kadar motoru kilitliyor. Markette en çok satılan dondurma ise vanilyalı.
Bu yüzden vanilyalı dondurma tezgahı önünde sürekli sıra oluyor. Bay Troatman sıraya girip dondurmasını alana kadar geçen süre, motorun soğuması için yeterli oluyor. Fakat çikolatalı veya meyveli dondurma tezgahı önünde sıra olmadığı için dondurmayı hemen alıp aracına geri dönüyor. Motor ise kilitli olduğu için araç çalışmıyor.
Mühendis, raporunu yönetime sunuyor.
Piyasadaki araçlar geri toplanıp, gerekli ayarlamalar yapılıyor ve müşterilere yeni haliyle teslim ediliyor.
BUNU BİLİYOR MUYDUN?
2012'de İspanyol dağcı Tomas Jorge, Himalayalar'da bir tırmanış yaparken yolunu kaybedip yanlış zirveye tırmandı. Amacı yakındaki daha küçük bir dağa çıkmaktı, ancak yönünü şaşırıp farkında olmadan Everest'in zirvesine ulaştı.
Bu inanılmaz tesadüf sonucunda, Everest'e çıkan en şanssız dağcılardan biri oldu.
GÜLÜ YORUM
@nmavis2 Ofiste ilk toplu çay arkadaşlara son tek çay bana geliyordu. Bazen çok içerliyordum ama bir şey demedim. Çaycı işten çıkarken abla senin çayı kahveyi ayrı getiriyordum.
Çünkü diğerlerine tükürüyordum, dedi.
TESPİTLİ YORUM
@terso06 Dizilerde doktorlar kalbi duran hastaya elektroşok verirken hemşire niye hocam yeter diye tribe giriyo adam zaten ölmüş bas bin voltu şenlensin ortalık...

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Melisa Döngel'in gizemli aşkı bakın kim çıktı! Beşiktaş'ın eski futbolcusu...
Mesut Özil ile tescilli güzel eşi Amine Gülşe'nin kızları ile yaşadığı devasa villaları dudak uçuklattı! "Evin güzelliği şaka mı?"
Demir Kubbe nedir, nasıl çalışır? İsrail'in savunma sistemi Demir Kubbe etkisiz hale getirilir mi?
Z kuşağının en çok kullandığı 30 terim belli oldu! Gençlerin dilinden düşmüyor
Yarın Okullar Tatil Mi Zonguldak, Bartın, Kastamonu 2 Ekim 2024 Çarşamba MEB tatil duyuruları...
Dişleri köşe bucak temizleyen doğal yöntem! Lekeyi ve sarılığı yok ediyor
Fenerbahçe'de 11 değişiyor! Twente maçında o isimler sahada
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.