Reklam savaşı

Eklenme Tarih 1 Haziran 2015
Müzikal rekabet reklam dünyasına taştı. Türkiye'nin en ünlü şarkıcıları milyon dolarlık projelerde boy gösteriyor. Son günlerde iki reklam filmi dikkat çekiyor.
Biri Özcan Deniz ve Sıla'nın, diğeri ise Mustafa Sandal'ın BP reklamı.
Özcan Deniz ve Sıla'nın
reklamı büyük bir prodüksiyonla ve ciddi bir bütçeyle ekranlarda yerini aldı. Özcan Deniz'in 1.5 milyon TL, Sıla'nın ise 700 bin TL aldığı söyleniyor. Ne var ki, Deniz'in genç popçuları andıran dansları ve Sıla ile uyumsuzluğu sosyal medyada büyük tepki gördü. Hatta, firma reklamı geri çekmeyi bile düşündü.
Yıllar önceki reklam filmlerinde Hintli ve Fransız kılığına bile giren Mustafa Sandal ise, yeni BP reklamında bu kez kendisini oynadı. Reklamda oyunculuğunu konuşturan Musti, yüz mimikleriyle sosyal medyada adından sıkça söz ettirdi. Reklamın sürprizi ise, yıllar önceki "Şapkasız çıkmam abi" sloganlı reklamın kahramanlarından Fuat Güner'di.
Musti, BP'nin
patronu ben olsaydım diye havasını atarken, hikaye gereği gerçek patron Fuat Güner gelip "O zaman şapkasız çıkma" diyerek sürpriz finali yapıyor. İşte izleyici de o şok etkisini yaratmak reklamın başarısını gösteriyor. Duyduğuma göre bu cin fikrin babası Mustafa Sandal'ın kendisiymiş.
Senaryonun o kısmını kendisi kaleme almış.
İki reklam arasında bütçe olarak ciddi farklar var. Ama birinde sadece para harcanmış, diğerinde ise zekice bir senaryo işlenip bir anda gündemin üst sırasına yerleşmiş. Anlayacağınız Musti'nin şapkası, Sıla ve Deniz'in plaj şortlarını dolaba atmış durumda! Basit, akılda kalan sözlere sahip şarkılar daha çok dinlenir. Reklam savaşlarında tecrübesini konuşturan Musti ve BP sağ gösterip sol vurmuş durumda. Coca Cola'nın ise, bu kampanyayı sessiz sedasız sonlandırıp yeni bir ikilinin peşine düştüğü konuşuluyor. "Ben çok popülerim ne iş yapsam tutar" mantığı hep ters tepmiştir.
Duyduğuma göre gelen olumsuz tepkilerden etkilenen Sıla, bir daha reklam kampanyalarına sıcak bakmayacakmış. Özcan Deniz ise, sessiz kalıp bu başarısızlığı unutturmayı planlıyormuş.
Buradan Musti'nin, neden çalıştığı her firmayla 7-8 yıllık iş birlikteliğine girdiğini görmek mümkün. Hedefi 12'den vurup geri çekilme taktiği Musti'nin genlerinde var. Bu da firmaların işine geliyor. Halkı iyi tanımak egolarını işine yansıtmamak ve doğru hamleyi yapmak 3 milyon dolara bedelmiş demek ki...

HAFTANIN ENLERi
HAFTANIN FİLMİ: Seninle Bir Ömür
HAFTANIN DİZİSİ: Kara Ekmek
HAFTANIN MEKANI : D'lüks Nişantaşı
HAFTANIN RESTORANI : Del Mare Çengelköy
HAFTANIN GÜNDEMİ: Burak Sağyaşar ile Hatice Şendil'in dillere destan düğünü