Localarda İki Z kuralı

Fakirseniz asla mason olamazsınız. 'İki Z' kuralı olarak bilinen şarta göre ya 'ZENGİN' olacaksınız ya da 'ZEKİ'... Aksi durumda, Loca'ya girmek gibi bir ihtimal hiç yok...

Localar, Mason olmak isteyenlere belli şartlar sunmaktadır. Masonluğa girebilmek bakımından yeterlilik, genellikle ilgili Mason kuruluşunun tüzükleri kapsamında "Mason Olmanın Koşulları" ya da buna benzer bir başlık altında belirtilir. Bir Masonun bulunduğu dereceden daha üst bir dereceye yükselebilmesi bakımından yeterliliği de çok önemlidir. Bir göreve seçilebilmenin koşulları da ilgili Masonik kuruluşun tüzüklerinde belirlenmiştir ama bu bakımdan aslında yazılı olmamakla birlikte en önemli koşul, bu görevi yerine getirebilecek olanak, bilgi ve yeteneğe sahip olmaktır.

BİZE DERT AÇABİLİR
Yazılı olmayan bir kural daha vardır. O da fakir olmamanız gerektiğidir. Çünkü Loca, maddi durumu iyi olmayanları asla üye yapmayacaktır. Eğer lise çağlarında çok zeki bir gençseniz, Loca sizin maddi durumunuzla ilgilenmemektedir. Ancak yaşınız 25 civarına geldiyse, artık çok zeki olmanız Loca için önemli değildir. Çünkü fakirlerin, Loca'ya dert açacağı fikri kabul edilmiştir. Localar'da bu kural, "Bireyin, kendini ve kendisiyle birlikte geçim sorumluluğunu üstlenmiş olduğu kimseleri, çağın uygarlık düzeyinde geçindirebilecek durumda olmasıdır" şeklinde anlatılmaktadır.


AİLEDEN ZENGİNİM
Maddi durumunuz iyi olduğu takdirde, Loca'nın kapıları ardına kadar açılır. Türkiye'nin önemli Masonlarından biri, Fransız dergisine verdiği röportajda şu ilginç ifadeleri kullandı: Localar, öncelikle zeki gençleri arar. Bulunca da büyük bir ihtimalle Loca'ya alır. Çünkü öyle bir gelecek sunulur ki, genç bunu reddedemez. Ya da zengin olacaksınız. Loca, "2 Z" kuralını daima uygular. Aksi düşünülemez. Benim bu iki şarttan hangisini yerine getirdiğimi merak ediyorsanız, onu da paylaşabilirim. Aileden zenginim ve Harvard mezunuyum...



* * *
MASONLUK İLANI!
Dünyanın en esrarengiz localarından biri olarak kabul edilen İngiliz Mason Locası, birkaç ay önce imaj tazelemek için harekete geçti. İngiltere Birleşik Büyük Locası'nın önemli üstadı Julian Rees, bu konuda çok önemli açıklamalar yaptı.



YAKIŞIKLILIK ŞART
Rees, "Yıl artık 2013, bizim farklı bir imaja ihtiyacımız var. Beyaz saçlı, tüvit ceket giyen adamlar olarak tanınmak istemiyoruz. Son derece yakışıklı ve eğitimli gençlerin ön plana çıkma zamanı geldi. Bu konudaki projelerimiz var. Bunlardan biri de gazete ilanıyla yakışıklı Mason bulmak. Özellikle sosyal medyada güçlü gençler" dedi. Gazeteye verilen ilanlara da bir hayli başvuru yapıldı. Ancak bu proje, dünyanın birçok ülkesindeki localar tarafından tepkiyle karşılandı. Hatta New York'taki Mason locası, ilan nedeniyle bir uyarı yazısı gönderdi. Elbette bu uyarı yazısı, İngiliz üstatlar tarafından yalanlandı.


* * *

FARKLI DÜŞÜNCELER
Dünya
masonları arasındaki farklı düşünce ve yaklaşımlar, 1875 Lozan Konvanı'ndan başlayarak ayrışmalar ve gruplaşmalar doğurmuştur. İngiltere'nin liderliğini yaptığı Anglosakson Masonluğu'nu benimseyen ve kısaca "Gelenekseller" diyeceğimiz kesimi oluşturan kardeşlerimiz, Masonca çalışma yöntemlerini kurumsal yapılanmanın ilk günlerindeki haliyle koruma özeni içinde olmuşlardır. Her şeyin değişip geliştiğini ve yaşamın hızlı temposu içinde çağı yakalayamayan kurumların özgür ve öncü bir kimlik taşıyamayacaklarını savunanlar ise, evrimsel doğrultuda yenilenmeyi benimsemişler ve liberal kesimi oluşturmuşlardır. Bunlara da kısaca "Özgürler" diyebiliriz.
YARIN: MASON iŞARETLERi


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.