ONLINE SİSTEM
ABD'den pizza siparişi vermek isteyen bir tüketici, çağrı hattını aradığında aslında Hindistan ya da Pakistan'da bir müşteri temsilcisiyle konuştuğunu fark etmiyor. Yabancı dil bilgisi iyi olan çalışanlar, online sistemle siparişleri merkeze ulaştırıyor. Türkiye'de 22-23 Ekim tarihlerinde Nippon Otel'de düzenlenecek Multilingual Job Fair etkinliğiyle adaylarla iş görüşmeleri yapılacak.
TELEPERFORMANCE BİN KİŞİ ARIYOR
51 ülkede 260 çağrı merkezi, 100 binin üzerinde çalışanı bulunan Teleperformance firması, Türkiye'yi de Avrupa'nın çağrı üstlerinden biri yapacak. Firma; Almanca, Rusça, İngilizce ve Fransızca dillerini konuşan bin kişiyi istihdam etmeyi hedefliyor. Teleperformance Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tijen Armağan, Türkiye'nin stratejik konumunun ve yabancı dil bilen nüfusunun olduğunu belirterek, "Genç ve eğitimli nüfus teknolojiye ve değişimlere çabuk adepte oluyor. Bu da bizim için çok önemli" dedi. Türkiye'de çağrı merkezi bulunan CMC'nin İş Geliştirme Uzman Yardımcısı Bahar Kılıçaslan ise, bu yıl eleman sayısını yüzde 40 artırdıklarını, gelecek yıl yüzde 20 büyüme hedeflediklerini söyledi.
320 MİLYAR DOLARLIK SEKTÖR
Dünyada çağrı merkezlerinin yaklaşık büyüklüğü 320 milyar dolar.
Dünyada çağrı merkezi sayısı yaklaşık 119 bin.
Dünyada çağrı merkezinde çalışan sayısı 7.9 milyon.
Türkiye'deki çağrı merkezlerinin yaklaşık büyüklüğü 280milyon TL.
Türkiye'de çağrı merkezi sayısı yaklaşık 300.
Türkiye'deki çağrı merkezinde çalışan sayısı yaklaşık 30 bin.