DEMİREL BAŞLATTI, GÜL BİTİRDİ
Proje 1999'da 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından başlatıldı. Deprem felaketi nedeniyle proje ertelendi. Proje daha sonra Ahmet Necdet Sezer'in de önüne geldi. Ancak Sezer projeyle ilgilenmedi. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e de devlet gemisi projesi iletildi. Proje revize edildi, maliyeti aşağı çekildi ve geminin inşası için düğmeye basıldı. Toplamda 30 milyon dolara mal olan geminin inşası 2010'da hızlandı ve yüzde 95 oranında tamamlandı.
TÜRK YAPIMI
Geminin sistem ve donanım entegrasyonları tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirildi.
Geminin uzunluğu 54.5 metre.
1000 beygir gücünde ve 2 adet motoru var.
20 deniz mili hızla seyredebiliyor.
Üst düzey güvenliğe sahip.
'GÜVENLİK KONUSUNU BİZ ARAŞTIRDIK'
İnşa edilen gemiye güvenlik danışmanlığı yapan İstanbul Gemi İhracatçıları Birliği Başkanı Başaran Bayraktar, geminin son teknolojiyle imal edildiğini söyledi. "2009 yılında gemiyi gördüm. Bizden yangın ve mil hızının artırılması konusunda yardım istendi" diyen Başaran, şöyle konuştu: "Her daim güvenlik kontrolünün sağlanabileceği bir gemi projesi hedefleniyordu. Biz bilgi ve birikimimizi yetkililerle paylaştık. Türkiye'yi temsil adına önemli bir proje.
GOOGLE EARTH'TE
Askeri tersanede gizli olarak yapılan yat, Google Earth'ün uydu fotoğraflarında açıkça seçiliyor. Yeni Savarona'nın büyük fotoğraftaki yata benzeyeceği iddia ediliyor.
ATATÜRK, YATI 56 GÜN KULLANDI
Savarona, Türkiye'nin ilk devlet protokol gemisi olarak kayıtlara geçti. Toplam uzunluğu 136 metre olan yat, 1938 yılında yine yabancı devlet adamlarını ağırlamak üzere Atatürk tarafından satın alındı. Ancak Atatürk yatı 56 gün kullanabildi.