İtalya fırsatı

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :11 Kasım 2011
İtalya fırsatı
Borçlanma faizleri yüzde 7.5'i gören ve iflas ettiği kabul edilen moda merkezi İtalya, Türk hazırgiyim markalarını harekete geçirdi. İtalya'nın içinde bulunduğu kriz sonrası ülkeye yatırım yapma kararını öne çeken Türk markaları şimdiden plan yapmaya başladı. Ümit Zaim (Derimod'un sahibi): Önümüzdeki 5 yılı yurt dışına açılma dönemi olarak belirledik. Önce İran ve Irak, sonra Rusya'da yayılmak istiyorduk. Ancak İtalya'da yaşanan gelişmelerden dolayı İtalya'yı öne çekebiliriz. İtalya'daki durum bizim için büyük avantaj. Şartlar uyarsa İtalya'da 20-30 mağazalı bir zinciri satın alabiliriz.

Şahin Eroğlu (Colin's Yönetim Kurulu Başkanı):
Birilerinin batması birilerinin kazanması anlamına geliyor. İtalya'ya girme planlarımızı askıya almak bir kenara, bu ülkede daha fazla mağaza açmamız söz konusu olabilir.

İsmail Kutlu (İstanbul Fashion Week'in Komite Kurulu Başkanı, Gizia'nın sahibi): İtalya'daki kriz sonrası 10 milyon euroları bulan hava paraları ve dudak uçuklatan mağaza kiraları da ortadan kalkacak. İtalya'ya yatırımın tam zamanı. Tabii biraz beklemek ve pazarda neler olup bittiğini gözlemlemek lazım. 2012 Türk markaları için atak yılı olacak. İstanbul, İtalya'nın moda merkezi tahtını elinden alabilecek kapasiteye sahip.
Bunu mutlaka değerlendirmeliyiz.

Serdar Sunay (Boyner Holding Yönetim Kurulu Üyesi): Türk markaları tüm dünya arenasına çıkma arifesinde. Avrupa pazarı da bunlardan biri. Hazırlıklar tamamlanmak üzere. İtalya'daki kriz tam da bu hazırlıkların tamamlandığı döneme denk geldi.

Pınar ÇELİK