ARIZALI CİHAZ UYARI YAPAMADI
Atlasjet kazasına ilişkin hazırlanan bilirkişi raporu, adeta firmanın bir tabutu uçurduğunu ortaya çıkardı. Raporda pilotların eğitimleri bakımından ciddiyet eksikliği olduğu, eğitim fişlerinin usulüne göre doldurulmadığı tespit edildi. Uçaktaki bazı cihazların gayrifaal olduğu belirtildi. Yere yaklaşım cihazının arızalı olduğu için sesli uyarıyı yapmadığı, uçmaması gereken bir uçağın uçurulduğu vurgulandı.
420 NASIL 62 OLDU?
Kaza sonrası hazırlanan tazminat bedellerine ilişkin rapor, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Aktüer Sicili'ne kayıtlı olmayan yetkililer tarafından düzenlendi. Aynı kurum kazada ölen üniversite mezunu Melike Ceylan için 420 bin TL tazminat bedeli ödenmesini isterken, aynı kişi için ilgili sigorta şirketi 62 bin TL bedel biçti. Hazine Müsteşarlığı Sigorta Denetleme Kurulu Başkanı Hikmet Arif Cesur da otobüs kazalarında dahi 120 bin TL'lik bir tazminat bedelinin bulunduğunu belirterek, "Biz bu konuda gerekli incelemeyi yapacağız" diye konuştu.
DIŞARIDA OLSA MİLYON DOLAR ÖDENİR
Hollanda'da düşen uçaktan ağır yaralı çıkan Sevgi Kalansun, yüzde 80 kusurlu bulunan Boeing firmasının ödediği 2 milyon dolarlık tazminatla kendine yeni bir hayat kurdu. Yine Singapur Airlines 2000 yılındaki kaza sonrası ailelerin kalan üyelerine 15 milyon dolar ödedi. One-Two-Go firması Tayland Puket'te ölen 29 kişinin her biri için 130 bin dolar ödeme yaptı. Fransa'da, 2009 yılında 228 kişinin öldüğü uçak kazası ile ilgili olarak, Air France Havayolları aleyhinde 'kasıtsız adam öldürmeye neden olmak' suçundan soruşturma açıldı.
BİLİMADAMLARI KAZADA ÖLDÜ
Bir fizik konferansına katılmak üzere uçakta bulunan nükleer fizikçiler Engin Arık ve Fatma Şenel Boydağ ile yanlarında bulunan 4 akademisyen kazada hayatını kaybedenler arasındaydı. Isparta'da 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasına ilişkin taşıyıcı firma Atlasjet şirketi hakkında 'kovuşturmaya gerek yoktur' kararı verildi. Bu karar 4 yıl sonra bozulabildi.
Metin CAN