İzmir'deki 'öğrenci pilot' skandalı Atlasjet'e pahalıya mal olacak. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) 'Pilot lisans ve uçuş yönetmeliği', şirketlerin eğitimsiz pilotla uçmaları durumunda ağır cezalar öngörüyor. Yönetmelik, koltuğa diplomasız öğrenci oturtma ve kokpite yabancının girmesi durumunda da çok ağır cezalar öngörüyor. Yönetmeliğe göre; öğrenci pilot ile uçmanın cezası, şirketin uçuş lisanslarının iptaline, ilgili yönetici ve pilotların lisanslarının da iptaline kadar gidiyor. Bazı durumlarda ise uygulamayı gerçekleştiren personel ve yönetici hakkında adli soruşturma başlatılıyor. İlgili yönetmeliğe göre; SHGM, sertifikayı iptale kadar giden yaptırım uygulayabiliyor. Yönetmelikler, pilot okullarının da her ayrıntısını denetliyor. Denetimlerin uygun olmadığı durumlarda da, okulun kapatılması ve ilgili yöneticileri hakkında soruşturma açılması öngörülüyor. Öte yandan, İzmir'de gerçekleşen kazaya SHGM tarafından yapılan 'hava olayı' açıklaması da ilgili yönetmeliklere ve sivil havacılık otoritelerine göre gerçeği yansıtmıyor. Uçağının kuyruğunun yere çarpmasını değerlendiren otoriteler, "İzmir'de yaşanan kazada Kaza Kırım Heyeti oluşturulup, kazanın araştırılması gerekiyor" açıklaması yaptı. SHGM'nin ilgili yönetmeliklerine göre de, öğrencilerin pilot koltuğuna oturabilmesi için 500 saat gözlemli uçuş yapması gerekiyor.
KARAKUTU YİNE KAYIP
KKTC'den 17 Şubat'ta havalanan, İzmir'e inişte kuyruğunu yere çarpan ve kumandasının öğrenci pilotun elinde olduğu anlaşılan ikinci Atlasjet kazasında da, karakutu kayıp. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) "Karakutuyu Airbus'a gönderdik" açıklaması yapmıştı. Ancak Airbus yetkilileri bunu doğrulamadı. Kazadan haberlerinin olmadığını ve şirkete hiçbir şekilde karakutunun ulaşmadığını bildirdi.
Metin CAN