4 KATI FİYAT ÇIKTI
Otoyol ve köprüler için verilen 5.7 milyar doların gelecek için çok küçük kalacağı düşünülüyor. Ayrıca Karayolları Genel müdürlüğü'nün köprü ve otoyolların değerinin 20 milyar dolar civarında olduğuna yönelik görüşleri de farklı ihale stratejisi kararında etkili oldu. Başbakan Erdoğan'ın başkanlığını yaptığı Özelleştirme Yüksek Kurulu'nun iki farklı yol haritası var. Birincisi, bir süre daha bekleyip yabancı ilgisinin arttığı dönemde ihaleyi yapmak ikincisi ise otoyol ve köprüleri farklı olarak satmak.
2023 VİZYONU İLE UYMADI
Koç, Ülker ve Malezyalı UEM ortaklığı otoyol ve köprülerin özelleştirme ihalesinde 25 yıllık işletme için 5.7 milyar dolar teklif etmişti. Ancak bu bedelin 25 yıllık perspektif düşünüldüğünde bu günkü mali şartları yansıttığı, türkiye'nin 2023 vizyonuna göre bedelin düşük kaldığı kanaati oluştu. Ayrıca ihale ile verilen tesis ve istasyonların da yakın dönemde büyük değer kazanacağı düşünülüyor.
BAŞKENTGAZ KILÇIKSIZ BALIK
Başkentgaz'ın durumu ise otoyol ihalelerinden biraz daha farklı. Daha önce üç kez özelleştirilemeyen Başkentgaz, bu kez tüm sorunlardan arındırılıp ekonomi yönetiminin tabiriyle 'kılçıksız balık' olarak piyasaya sunuldu. Burada beklenti ise 1.5 milyar dolar.
Mehmet Ali BERBER