'MAĞDUR ETMEYİZ'
Son olarak Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği'nden (ELDER) konuyla ilgili açıklama geldi. ELDER Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, sayaçların okunmasındaki gecikme nedeniyle bir kısım tüketicinin faturasının 'sayaç okuma dönemi uzun olduğu için' yüksek geldiğini kaydederek, şöyle konuştu: "Tüketiciyi mağdur etmeyeceğiz. Ödeme konusunda sıkıntı yaşayan müşterilerimize faizsiz taksitlendirme olanağı sunuyoruz. Bu konuda hem kamu otoritesi hem de dağıtım şirketlerinin ortak bir anlayışı söz konusudur."
'ZAM YOK'
Elektrik faturalarında tüketiciye yansıyan bir zam olmadığını vurgulayan Özdemir, "Dolayısıyla tüketicinin bir kaybının olması da mümkün değildir. Tarifeler değişmedi" dedi. Dağıtım şirketlerinin her iş günü sayaç okuduğunu anlatan Özdemir, şunları kaydetti: "Her abonenin sayacı aylık periyotta okunacak şekilde planlama yapılıyor. Ancak olumsuz hava şartlarının yaşandığı dönemde ulaşım zorluğu yaşandı. Bu nedenle sayaçların okunmasında zorunlu olarak periyot kayması yaşandı. Bu da fatura sürelerinin uzamasına neden oldu."
İŞLETME KODU SORUNU ÇÖZÜLSÜN
Başta İstanbul Avrupa yakasında olmak üzere bazı elektrik dağıtım şirketleri işletme kodunu vatandaştan habersiz olarak değiştirince, binlerce abone mağdur oldu. Abonelerin faturaları sistemde gözükmediği için otomatik ödeme talimatları iptal oldu. Durumdan habersiz olan vatandaşların hem elektrikleri kesildi hem de 20 ila 50 lira arasında açma-kapama ücreti ödemek zorunda bırakıldı. Bu sorunun bir an önce çözülmesi için gazetemizi telefon yağmuruna tutan vatandaşlar EPDK'nın devreye girerek bu açma-kapama ücretlerini iptal etmesini istedi.