Telefon ile yapılan
dolandırıcılıklara her gün bir yenisi ekleniyor. Sahtekarlar, tuzaklarına düşürdüğü mağdurların hesaplarını boşaltıyor, hediye vaadiyle cüzdanlarına el atıyor. Popüler dolandırıcılık yöntemleri arasında, ücretsiz tüketici dilekçeleri için para talep edilmesi de yer alıyor. Telefon çeteleri, akla hayale gelmeyecek yöntemlerle portföylerini ve mağdur sayılarını sürekli genişletiyor. Mağdurlar arasına son olarak
Antalya'da esnaflık yapan
Gökhan Yıldız eklendi. 15 yıldır aynı telekomünikasyon şirketinin telefon hattını kullanan
Yıldız, 2 ay önce gelen bir telefonla farketmeden başka bir şirkete geçişinin yapıldığını söyledi.
Yıldız, "Abonesi olduğum telekomünikasyon şirketinden aradıklarını sanıyordum. Bazı teyitler istediler. Müşterim çoktu, bir an önce telefonu kapatmak için
'evet' dedim. 45 gün sonra bu şirket ile sözde yaptığım anlaşmanın belgeleri geldi. Bir de
600 liralık faturam olduğunu öğrendim. Bana ait olmayan bu görüşmeleri sormak için 15 yıllık telekomünikasyon şirketime gittiğimde ikinci kez şoke oldum" diye konuştu.
SAHTE İMZA KULLANILMIŞ
Görevlinin geçen ay itibarı ile kendi aboneleri olmadığını, belgelerde adı geçen telekomünikasyon firması ile sözleşme imzaladıklarını söylediğini aktaran
Yıldız, "Sözde yapmış olduğum anlaşmada benim yerime imza atıldığını fark ettim. Hakkımı yasal olarak arayacağım" diye konuştu.
Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz,
"Telefonla sözleşme yapılamaz" diyerek, "Vatandaşlarımız bilmedikleri kurum ve kuruluşlarla telefonda konuşma yapmasın. Yüz yüze görüşme talep etsinler" şeklinde konuştu.