GM yaptığı açıklamada, geçen yıl küresel araç satışlarının önceki yıla göre yüzde 7,6 artarak 9,03 milyon olduğunu bildirdi. Böylece GM, geçen yıl Toyota'ya göre 1 milyon daha fazla araç sattı.
Şirketin, Kuzey Amerika, Avrupa, Güney Amerika ve Asya'da satışları artarken, küresel çapta en fazla satan aracı 4,76 milyon adetle ''Chevrolet'' markası oldu. GM, 2010 yılında 8,39 milyon adet araç satmıştı.
Küresel araç satışlarında 70 yıldan fazla liderliği elinde bulunduran ve 2008 yılında bu unvanı Toyota'ya kaptıran GM'yi, ABD yönetimi 2009 yılında 52 milyar dolarlık destekle iflastan kurtarmıştı. ABD Hazinesi GM'nin yüzde 32 hissesine sahip bulunuyor.
GM'den sonra, Alman otomotiv şirketi Volkswagen'in geçen yıl küresel araç satışları önceki yıla göre yüzde 14 artarak 8,16 milyona çıktı. Fransız-Japon ortaklığı Renault ve Nissan ise 8,03 milyon araç satışıyla üçüncü sırada yer aldı.
Toyota ise 2011 yılında 7,9 milyon araç satışıyla dördüncülüğe geriledi. Toyota'nın satışlarının gerilemesinde geçen yıl Mart ayında meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin şirketin üretimini olumsuz etkilemesi rol oynadı. Japon şirket, bu yıl 8,48 milyon araç satmayı hedefliyor.
Otomotiv piyasasından bazı uzmanlar, GM'nin rakamlarının bu şirketin Çinli ortağı Wuling şirketinin ürettiği araçları kapsadığını bu yüzden Volkswagen'in dünyanın en büyük otomotiv şirketi olduğunu savunuyor.