DİJİTAL AKSAKLIK
Söz konusu yazıda, kazanın yaşandığı gün saat 15.03.02 ila 15.07.40 arası, dijital radar görüntü kayıtlarının bozuk olduğu belirtildi. Ayrıca Doğu Anadolu Bölgesi'ndeki tüm radarların da yine aynı zaman diliminde arızalandığı kaydedildi. DDK'nın daha önce yaptığı tespitlere göre Yazıcıoğlu'nun helikopteri tam da bu zamanda düştü. Yani helikopterin düştüğü anda etrafından bir savaş uçağının geçip geçmediğini gösterecek radar kayıtları "kayıtlarda" yoktu. Çünkü radarlar o anda 4 dakika 47 saniye boyunca bozulmuştu.
FARKLI BİLGİLER...
Öte yandan Genelkurmay'ın verdiği bilgilerin ardından DDK da yeni bir durum değerlendirmesi yaptı. DDK uzmanları tarafından hazırlanan raporda "Genelkurmay Başkanlığı tarafından gönderilen bilgiler şimdiye kadar ortaya çıkanlardan çok farklı. Bu nedenle kuşkulu konular yeniden araştırılmalı" denildi.
TAKVİM NE DEDİYSE O!
Genelkurmay'ın açıklamasındaki bir diğer çarpıcı bilgi ise, kaza mahallindeki savaş uçaklarının hareketliliğiyle ilgiliydi. DDK daha önce yaptığı tespitlerde, helikopterin düşmesinden birkaç dakika önce saat 14.58.57'de bir jetin, sivil radarda gözüktüğünü ve daha sonra kaybolduğunu ortaya koymuştu. Hava Kuvvetleri ise bu iddiayı yalanlamıştı. Ancak Genelkurmay gönderdiği yazıda üç savaş uçağının sasat 14.59'da kaza mahalinden geçtiğini açıkladı.
* 6 kişiye mezar olan helikopterin enkazına 4 gün sonra, yani 29 Mart'ta ulaşıldı. Tam 3 bin kişi tarafından aranan helikopter enkazı, Keş Dağı'nın zirvesine 100 metre uzaklıkta bulundu. Ekipler olay yerine ulaştığında ise paramparça olan helikopterin üstü karla kaplanmıştı.