Fiyatları düşürecek hamle! Akaryakıtta beyaz bayrak

Rekabet Kurumu, akaryakıtta rekabet için Avrupa ülkelerini inceledi. İspanya, Fransa, İtalya, Yunanistan ve Almanya’daki akaryakıt sektörü incelendi. Kurum, EPDK’ya düzenleme hazırlama önerisi yaptı.

Rekabet Kurumu, akaryakıt sektöründe rekabeti artırmak için yaklaşık 2 yıldır hazırlıklarını sürdürdüğü Akaryakıt Sektör İncelemesi Raporu'nu tamamladı. Raporun en dikkat çeken kısımlarının başında Kurum'un yaptığı "Beyaz Bayraklı Akaryakıt İstasyonu" önerisi geldi. Mevcutta tüm akaryakıt istasyonları dağıtım şirketleri ile 1 ila 5 yıllık anlaşmalar imzalayarak onların akaryakıtını satarken, yeni sistem ile istasyonlar için uzun dönemli sözleşme mecburiyeti kaldırılacak.

Bu şekilde istasyonlar en uygun fiyatı veren dağıtım bayisinden istediği zaman akaryakıt alabileceği gibi bu da pompalara indirim olarak yansıyacak. Hiçbir marka ve dağıtım şirketine bağlılığı bulunmadığı için sektörde tarafsız istasyon yani "beyaz bayraklı" olarak adlandırılan bu istasyon sistemini öneren Kurum, EPDK tarafından hazırlanmasını önerdiği bir mobil uygulama ile de beyaz bayraklı istasyonların listelenmesi ve sürücülerin konumlarına göre en ucuz akaryakıtın hangi istasyonda satıldığını göstermesini istedi.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.