MAAŞI FIRLADI
İngiliz basını Ulusal Havacılık Hizmetleri (NATS) Genel Müdürü Martin Rolfe'nin uçak kabusu yaşanırken maaşını ikiye katlayarak yıllık 1.3 milyon sterline yükselttiğine dikkat çekti.
Bu gelişmeler üzerine İngiliz hükümeti hava trafik kontrol sistemini yeniden gözden geçirmek için çalışmalara başladı. Ulaştırma Bakanı Mark Harper, son 20 yılda yaşanan en büyük havacılık arızası nedeniyle bağımsız bir soruşturma yürütüleceğini ifade etti.
ZARAR 100 MİLYON STERLİN
İngiltere'de son 20 yılın en büyük havacılık kaosunun ekonomik faturası da yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği, sadece pazartesi günü yaşanan iptallerin havacılık şirketlerine 100 milyon sterlin'e (yaklaşık 3.39 milyar TL) mal olacağını açıkladı.
TÜRKİYE DE ETKİLENDİ
Bayrama denk gelen havayolu krizi İngiliz ailelerin yaz tatillerinden dönüşüne denk gelmişti. Türkiye'den de özellikle Ankara Antlaşması ile İngiltere'ye giden aileler de uçuş iptallerinden etkilenecek.
İki yıl önce İngiltere'ye taşınan Handan Sola, "Uçağımız 3 Eylül'de ancak gecikmeden etkileneceğimiz söylendi. 6 Eylül'de oğlum okula başlayacak. Umarım biz gidene kadar düzelir" dedi. 4 Eylül'de Londra'ya bilet alan Janberk Ersan da, "Okul konusunda da İngilizler çok katı, gecikme sorun olabilir. Gitmeden iş toplantılarımı ayarlamıştım ama ertelemek zorunda kalacağım" dedi.
"HİÇBİR ŞEY DÜZGÜN ÇALIŞMIYOR?"
The Sun'da Rod Liddle imzasıyla paylaşılan değerlendirmede zaten ekonomik krizle mücadele İngiltere'de, binlerce vatandaşın yurt dışında mahsur kalmasının işleri içinden daha da çıkılmaz hale getirdiği vurgulandı.
Aileleri ile kısa bir yaz tatili yapmak isteyen İngilizlerin, tam anlamıyla perişan olduğu belirtilen yazıda, kendilerine uygun bir tatil bölgesi bulmakta zorlanan İngilizler, uçuş kriziyle tam anlamıyla demorileze oldukları belirtildi.