Okullarda tatil dönemleri ne zaman? 2019-2020 eğitim öğretim döneminin ikinci yarıyıl eğitimine başlayan 18 milyon öğrenci, sınavlara hazırlıklarını sürdürüyorlar. MEB'in bu yıl uygulamaya aldığı ara tatil döneminin ikincisi heyecanla bekleniyor. Nisan ayına denk gelen ikinci ara tatilnin hangi gün başlayacağı merak edilenler arasında. Peki, okullar ne zaman yaz tatili oluyor? 2020 ikinci ara tatil ne zaman? İşte 2019-2020 MEB takvimi...
OKULLAR NE ZAMAN YAZ TATİLİ OLUYOR?
İkinci ara tatil: 6 - 10 Nisan 2020 tarihleri arasında yaşanacak. 13 Nisan 2020'de eğitim öğretim devam edecek.
Yaz tatili: 2019-2020 eğitim öğretim dönemi 19 Haziran 2020 tarihinde tamamlanacak ve 11 haftalık yaz tatili başlayacak.
SINAVLAR NE ZAMAN?
Milli Eğitim Bakanlığınca, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav, 7 Haziran 2020'de gerçekleştirilecek.
İkinci yarıyılın sona ermesinin ardından Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) 20 ve 21 Haziran 2020'de yapılacak. Başvuruları 6 Şubat-3 Mart'ta alınacak sınavın sonuçları, 23 Temmuz'da açıklanacak.
MEB'DEN FEN LİSESİ ÖĞRETMENLERİNE DİSİPLİNLER ARASI EĞİTİM
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), Harvard Üniversitesi ile birlikte hayata geçirilen proje ile fen liselerindeki fizik, kimya, biyoloji ve matematik öğretmenlerine disiplinler arası yeni yaklaşımlar ve yöntemler konusunda mesleki gelişim programı başlatıldı.
Selçuk, bir otelde düzenlenen Bakanlık ile Harvard Üniversitesi iş birliğinde Limak Vakfı'nın desteğiyle hayata geçirilen "Fizik, Kimya, Biyoloji ve Matematik Alanında Öğretmen Eğitimi Mesleki Gelişim Programı'nın Tanıtım Toplantısı"nda yaptığı konuşmada, programın "güçlü öğretmen, güçlü gelecek" diyerek vurguladıkları konunun güzel bir örneği olduğunu ifade etti.
Bilimde disiplinler arası yaklaşımın ardından, son 20 yılda disiplinler üstü anlayışın ortaya çıktığını anlatan Bakan Selçuk, "Milli Eğitim Bakanlığı olarak, ilkokullarımızın, ortaokullarımızın, liselerimizin, üniversitelerimizin, tüm öğretmenlerin bu bakış açısından uzak olmasına izin vermemiz mümkün değil. Bilimsel bilgide ortaya çıkan dönüşümün evrensel iz düşümünü, içeriklerimize ve öğretmen yetiştirmeye yansıtma amacımız var." dedi.
Problemlerin çözüm yolları ve bakış açısının değiştiğini, soru çözmenin ötesinde sorun çözmek üzerinden bir yaklaşımın gündeme geldiğini belirten Selçuk, öğrencilerin sınıf içerisinde karşılaştığı bilgi içeriklerine anlam yükleyebilmeleri ve "Biz, bunu öğreniyoruz ama hayattaki karşılığı ne?" sorularının önem kazandığını söyledi.
Öğrencilik yıllarında, sevdiği, ancak en fazla zorlandığı derslerden birinin fizik olduğunu aktaran Selçuk, fizikteki değişimler üzerine okumalar yaptıkça fizikle gerçek hayat arasındaki yakın ilişkiyi kısmen anlama fırsatı bulduğunu ifade etti.