Avcı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından Ankara'da düzenlenen "Engelliler İçin Dijital Eğitim İmkanları Çalıştayı"na katıldı. Eğitim Bilişim Ağı platformu içerisinde yer alan içeriklerden, engellilerin yararlanmasına yönelik iyileştirmeler planladıklarını söyleyen Avcı, şöyle konuştu:
"Bu çerçevede farklı engel gruplarının temsilcilerinin de yer aldığı engelliler ve bilişim konulu daha önce bir toplantı düzenlemiştik ve Eğitimde FATİH Projesi ve Eğitim Bilişim Ağı'nda farklı engel gruplarına yönelik yapılacak çalışmalar hakkında öngörüşleri orada almıştık. İzmir'de görev yapan görme engelli öğretmenlerimiz bir araya gelerek FATİH Projesi'nden yararlanma yöntemleri konulu bir toplantı düzenlemişlerdi. Bu toplantıda FATİH Projesi, etkileşimli tahta, tablet bilgisayarlar, görme engellilere verilecek özel eğitim, eğitim bilişim ağı başlıklarında incelendi ve neler yapılabileceği hakkında görüşler ortaya kondu. Ayrıca Eğitimde Görme Engelliler Derneği, 'FATİH Projesi'nden görme engelli öğrencilerin ve öğretmenlerin yararlanabilmeleri için gerekli uyarlamalar' başlıklı bir de rapor hazırladılar. Görüldüğü gibi birçok farklı grup engelli bireylerin eğitim hayatının kolaylaştırılabilmesi için özenli bir şekilde çalışmalarını yürütüyorlar. Bu bağlamda Eğitimde FATİH Projesi kapsamında, Eğitim Bilişim Ağı'na yönelik yapılacak çalışmalara ilişkin farklı engel gruplarının ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu grupların sorunlarına çözüm önerilerinin sunulabilmesi için bir çalıştay düzenlenmesi artık kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmişti. Bu sebeple başta üniversitelerimizin engelli eğitimi bölümlerinde görevli akademisyenler olmak üzere eğitim fakültelerinde ve bilişimle ilgili bölümlerde bulunan akademisyenlerin, engelli okullarında eğitim veren özel eğitim öğretmenlerinin, engelli dernek ve vakıf temsilcilerinin ve diğer ilgili alan temsilcilerinin katılımıyla bu çalıştayı düzenledik. Bu çalıştayda FATİH Projesi'nin engellilerin bilişim teknolojilerinden beklentilerini ve eğitim içeriği ihtiyacını nasıl karşılayabileceği sorusunun cevabını arayacağız."