YETİŞTİRME YAZ KURSLARI
Bizim ulusal destekleme adını verdiğimiz şemsiye bir programımız var. Bu, bir buçuk yılı içeren bir program. 21 Haziran'dan başlayan 5 Temmuz'da başka bir aşamaya geçen ve eylül ayında üçüncü aşamaya geçen bir program. Rahatlıkla söyleyebiliriz ki, bilim insanlarının yaptığı araştırmalar, hangi ilde, ilçede, yaş grubunda, gelir grubunda ne tür problem olduğuna dair veriler sunuyor. Biz de buna göre tedbir alıyoruz. Belirlenen 110 ilçe için diğer ilçelerde olmayan sorunlar belirledik, buralar için özel çalışmalar yapacağız.
Öğretmenlerimizle, okul müdürlerimizle, il milli eğitim müdürlükleriyle görüşüyoruz. Okullardaki eksiklikleri en iyi onlar bilir. "Telafide ben de varım" projesini hayata geçirdik. Hangi ilçede hangi faaliyet var internet sitesinden öğrenilebiliyor. Diğer bakanlıklarımızın ve belediye birliğinin de destekleri var.
İsteyenin istediği etkinliğe katılacağı çok basit bir uygulama. Spor çok önemli, hareket etmeyen bir çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimi sıkıntıya girer.
Faaliyetlerin tamamı gün ve ay olarak belli. Amacımız yeni eğitim döneminde çocukların biraz daha canlı ve mutlu olması.
Bunu da ilk kez duyurayım, 2 Temmuz'da ihtiyaç duyan velilerimiz isterlerse fiziki karneyi alabilirler.
Avrupa'da da okulları açma eğilimi var. Dünyada 10 yaş altına maske takmak yasak. Öğretmenler tam zamanlı okuldalar. Çok nadir ülkeler var okulları kapatan. Bizim gibi OECD ülkeleri arasında çok kapatan ülkeler de var. Biz de ilk 5'in arasındayız.
Niyetimiz tümüyle yüz yüze eğitim yapmak. EBA'nın dünyada birinci olması durduk yere olmadı. Çok ciddi bir altyapı çalışması yaptık. Dersler bazında yayın yapabilen 2-3 ülke var. Birisi de Türkiye...Hibrit eğitim, harmanlanmış eğitim çok önemli bir değere sahip. Çocuklar, bizim eski sistematiğimizden çok yararlanamayacaklar, dönüşüme ihtiyacımız var.
Hijyen harcamalarımız son bir yılda 10 kat arttı. Şanslı olduğumuz taraf üretimi meslek liseleri yapıyor, sıkıntı yaşamıyoruz. Okulların standartlara uygun olup olmadığını bağımsız kurumlara yaptırıyoruz.
PANDEMİ DÖNEMİNDE EĞİTİM
Öğretmenler bu sürecin gerçek kahramanları. Dünyada ilk kez ortaya çıkan uzaktan eğitim meselesini, 2-3 ay gibi kısa bir sürede sorunlar olmasına rağmen fedakarlıkla hallettiler. Bunu neden vurguluyorum? Avrupa başta olmak üzere birçok ülke bunu denedi ama başaramadı. Bu süreçte velilerle ilişkiler değişti. Okul-aile iş birlikleri değişti.
ÖĞRETMEN ATAMALARI
2003'ten bu yana AK Parti döneminde atama konusunda önemli bir çıta vardı. Öğretmenlerin 3'te 2'si bu dönemde atandı. Çabalarımız daha fazla atma yönünde devam ediyor. Bekleyelim görelim.
ÇANAKKALE KAHRAMANLARI İÇİN ÖZEL PROJE
106 yıl geçti, biz çocuklarımızı oraya götürerek hatıralarını yaşatıyoruz. Savaş döneminde alana giden ülkenin yazarları, oradaki düşüncelerini kaleme alıyorlar. Hitabe-i Şükran başlıklı yazıyla da somutlaştırıyorlar. O günden veri yaş grupları dikkate alınarak, bir yayın yapma gayretleri var. Kalemi kuvvetli öğretmenlerimiz var, "Sizi Çanakkale'ye götürelim" dedik. Aynen Ömer Seyfettin'in gittiği gibi gittiler. Oranın kahramanlarını yeniden gözden geçirip, kiminle özdeşleştiyse onu yazdı. Çocuklar için 10 kitap oluşturduk ve çoğaltıp yüz binlere dağıtacağız.
Çocuklarımızın sloganlarla değil de hikayelerle yeniden yeniden almaları ve o kültürü yaşatmaları lazım. Biz bu konuda birlikteliğimiz korumalıyız.
Rüyamda Türkiye'nin 2-1 kazandığını gördüm. Bizim Çocuklar'a başarılar diliyorum.