Okullar ne zaman açılıyor? 2020 yarıyıl tatili kaç gün? 15 tatil ne zaman bitiyor?

Sömestr tatili olarak adlanrırılan yarıyıl tatili heyecanı yaşayan öğrenciler okulların ne zaman açılacağını araştırıyor. MEB'in bu sene hayata geçirdiği ara tatil uygulaması ile birlikte yaz tatili süresi kısalmıştı. Bu gelişmeler sonrası yarıyıl tatili süresinde değişiklik olup olmayağı araştırılmaya başlandı. Peki, okullar ne zaman açılıyor? Yarıyıl tatili kaç gün olacak? 15 tatil ne zaman bitiyor?

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :20 Ocak 2020 , 08:31 Güncelleme Tarihi :20 Ocak 2020 , 09:06
Okullar ne zaman açılıyor? 2020 yarıyıl tatili kaç gün? 15 tatil ne zaman bitiyor?

Okullar ne zaman açılıyor? Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki yaklaşık 18 milyon öğrenci için yarıyıl tatili 17 Ocak Cuma günü başladı. Karnelerini alarak yarıyıl tatiline çıkan öğrenciler tatilin kaç gün yapılacağını merak ediyor. Bilindiği üzere bu sene itibarıyla başlayan ara tatil ile birlikte yaz tatili süresi 11 haftaya düşmüştü. Peki, 15 tatil kaç gün sürecek? 2019 ve 2020 yarıyıl tatili ne zaman bitiyor? Okullar ne zaman açılacak? İşte 2019-2020 MEB takvimi...

YARIYIL TATİLİ NE ZAMAN?

Birinci dönem 17 Ocak 2020 tarihinde sona erecek.

İkinci dönem 3 Şubat 2020 tarihinde başlayacak.

Yarıyıl tatilinde herhangi bir değişiklik olmadı. Sömestr tatili olarak da bilinen yarıyıl tatili her sene olduğu gibi bu sene de 15 gün yapılacak.

İKİNCİ NİSAN ARA TATİLİ NE ZAMAN?

İkinci ara tatil 6-10 Nisan 2020 tarihleri arasında yaşanacak.

13 Nisan 2020'de eğitim öğretim devam edecek.

2020 YAZ TATİLİ NE ZAMAN?

2019-2020 eğitim öğretim dönemi 19 Haziran 2020 tarihinde tamamlanacak ve 11 haftalık yaz tatili başlayacak.

MEB DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARINI MERCEK ALTINA ALDI

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 81 ilde ilk kez gerçekleştirilen, destekleme ve yetiştirme kurslarında Türkçe, matematik, fen bilimleri ve yabancı dilde öğrenci başarısı araştırmasına ilişkin "Çok kapsamlı bir araştırma oldu. Sonuçların değerlendirmesi devam ediyor. Değerlendirme sonunda bu kurslarımızın verimliliğini görmüş olacağız." dedi.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2023 Eğitim Vizyonu'nda belirlenecek sınıf düzeylerinde herhangi bir notlandırma olmaksızın "Öğrenci Başarı İzleme Araştırması" yapılmasını hedef olarak koymuş, bu kapsamda da 2019'da 81 ilde 4, 7 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersleriyle ilgili öğrenci başarı izleme araştırması yapmıştı.

Bakanlık 2019'da Örgün ve Yaygın Eğitimi Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK) Yönergesinde yaptığı değişiklikle, her dönem sonunda 5'inci sınıftan 12'nci sınıfa kadar tüm seviyelerde Türkçe, matematik, fen bilimleri ve yabancı dil derslerinden izleme ve değerlendirmeye yönelik öğrenci başarı araştırması yapılmasını öngörmüştü.

Bu kapsamda, 2019'daki araştırmanın kapsamı genişletildi ve Bakanlık tarafından ilk kez 2019-2020 eğitim-öğretim yılı için DYK'lerde birinci dönem sonu öğrenci başarı araştırması, 5'inci sınıftan 12'nci sınıfa kadar tüm seviyelerde Türkçe, matematik, fen bilimleri ve yabancı dil derslerinden 81 ilde yapıldı.

Sınav, 1376 lise ve 971 ortaokul olmak üzere 2 bin 347 okulda uygulandı. 180 bin 177 öğrencinin katıldığı öğrenci başarı izleme araştırmasında, ders temelli araştırma uygulamasına öğrenci katılım sayısı ise 310 bin 76 olarak gerçekleşti.

Öğrenci başarı araştırmasında ortaokul 5, 6, 7 ve 8'inci sınıflardan DYK'lere katılan öğrencilere Türkçe, matematik, fen bilimleri ve İngilizce derslerinden ortak sınav yapılırken 9, 10,11 ve 12'nci sınıflardan DYK'lere katılan öğrencilere ise Türk dili ve edebiyatı, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve İngilizce derslerinden ortak sınav yapıldı.

"KAPSAMLI BİR ARAŞTIRMA OLDU"

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde farklı kademelerde 4, 7 ve 10'uncu sınıf öğrencilerine yönelik öğrenci başarı izleme araştırmasını Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında ilk kez 81 ilde 2019 yılı nisan ayında gerçekleştirdiklerini hatırlattı.

Destekleme ve yetiştirme kursları için de her dönem sonunda aynı yaklaşımı uygulamaya yönelik 2019'da mevzuat değişikliği yaptıklarını anımsatan Selçuk, "Bu araştırma 5'inci sınıftan 12'nci sınıfa kadar tüm sınıflardan bu kurslara katılan öğrencilerin dönem sonunda Türkçe, matematik, fen bilimleri ve yabancı dil derslerinden başarılarını izlemeye yönelik olduğu için 2019 yılında yaptığımıza göre daha kapsamlı bir araştırma oldu. " diye konuştu.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün bu araştırmayı yapabilmek için aylardır yoğun bir çalışma yürüttüğünü aktaran Selçuk, bu kapsamda illerde ölçme değerlendirme merkezlerinde bu araştırmaların yapılmasıyla ilgili eğitimler düzenlendiğini belirtti.

"KURSLARIN ETKİNLİĞİNİ ARTIRABİLMEK İÇİN GEREKLİ DESTEKLERİ SAĞLAYACAĞIZ"

Soruların hazırlanması aşamasında illerle ortak çalışmalar yürütüldüğünü ifade eden Selçuk, şunları kaydetti:

"81 ilde araştırma eş zamanlı yapıldı ve sorunsuz bir şekilde tamamlandı. Araştırma 2 bin 347 okulda uygulandı ve tekil 180 bin 177 öğrenci katıldı. Aynı öğrenci birden fazla araştırmaya katıldığı için araştırmaya katılan ders temelli öğrenci sayısı 310 bin 76'ye çıktı. Dolayısıyla çok kapsamlı bir araştırma oldu. Sonuçların değerlendirmesi devam ediyor. Değerlendirme sonunda bu kurslarımızın verimliliğini görmüş olacağız ve bu kursların öğrencilerimizin başarılarına etkilerini ve dolayısıyla kursların etkinliğini artırabilmek için gerekli destekleri sağlayacağız. Sürece büyük emek veren Bakan Yardımcım Mahmut Özer'e, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğümüze, tüm il müdürlerimize, 81 ildeki ölçme ve değerlendirme merkezlerimize, yöneticilerimize ve öğretmenlerimize teşekkür ediyorum."