Ekmeğe inanılmaz zam!

Ramazan'dan sonra ekmek ve simide yüzde 40 oranında fahiş bir zam geleceği iddia ediliyor

Türkiye Ziraatçılar Derneği (TZD) Genel Başkanı İbrahim Yetkin, TZD tarafından hazırlanan "2010 yılı ekmek raporu"nu açıkladı.
Habertürk'ün haberine göre, Türkiye'de her yıl 12 milyon ton civarında ekmek üretildiğini belirten Yetkin, yoksul bölgelerde ekmek tüketiminin arttığını, insanların karnını ekmek ile doyuracak noktaya geldiğini söyledi. Ramazan ayının ardından ekmek ve simite zam yapılacağını iddia eden Yetkin, zammın gerekçesi olarak su, mazot ve doğalgaz giderlerini gösterdi.
Buğday fiyatlarının artmasıyla özel sektöre ithalat izni verildiğini hatırlatan TZD Başkanı Yetkin, çiftçinin TMO'ya 50 kuruşa verdiği buğdayın un tüccarının elinde olduğunu, ramazan ayından sonra ekmek ve simit fiyatlarına zam yapılacağını öne sürdü. Yetkin, "Şu anda 90 gram simit, 50 kuruşa satılıyor. Simitçiler odası bu yıl için yüzde 40 zam istedi. Esnaf Odası Birliği de onay verdi. Bu zam şimdi Ankara Valisi'nin önünde" diye konuştu.
EKMEK SEKTÖRÜ 15 MİLYAR LİRA
Türkiye'de ekmek pazarının yılda 12 ile 15 milyar TL arasında tahmin edildiğini ifade eden Yetkin, "Bir kuruluşun araştırmasına göre ülkemizde fırın ürünlerinin toplam üretimi, 2007 yılında 11 milyon tona, pazar değeri ise 24 milyon TL'ye ulaşmış bulunuyor." dedi. Yetkin, sadece İstanbul'da günlük 18 milyon adet ekmek üretilirken, bunun 2 milyonunun çöpe atıldığına dikkat çekti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.