Dil bilene iş fırsatı

Yabancı çağrı merkezleri gözünü Türkiye'ye dikti. Genç nüfus avantajını gören şirketler, yabancı dil bilenlere bin dolardan başlayan ücret verecek. Fırsattan 100 binden fazla kişi yararlanacak...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :20 Ekim 2010
Dil bilene iş fırsatı
Dünyada hızla yayılan 'çağrı merkezi' hizmeti, yabancı dil bilen Türk gençleri için bulunmaz bir iş fırsatı yaratıyor. Türkiye'de hızla gelişen sektör son yıllarda yabancıların da ilgisini çekmeye başladı. Türkiye'deki genç ve dil bilen eğitimli nüfustan yararlanmak isteyen birçok dünya şirketi, ülkemizde çağrı merkezi kurmak için harekete geçti. Önümüzdeki dönemde bu sektörde yabancı dil bilen yüz bin Türk gencinin istihdam edileceği tahmin ediliyor. Bu konuda başı çeken Hindistan'da, 1 milyondan fazla insan çağrı merkezi sektöründe istihdam ediliyor. Özellikle Amerikalı ve İngiliz şirketlerin ilgi gösterdiği Hindistan ve Malta gibi ülkelerde çağrı merkezi sektörü hem ekonomiye katkı sağlıyor hem önemli bir iş kapısı olarak görülüyor. Çalışanların ücretleri ise bin dolardan başlayıp ülkeye göre değişiyor. ü,

ONLINE SİSTEM
ABD'den pizza siparişi vermek isteyen bir tüketici, çağrı hattını aradığında aslında Hindistan ya da Pakistan'da bir müşteri temsilcisiyle konuştuğunu fark etmiyor. Yabancı dil bilgisi iyi olan çalışanlar, online sistemle siparişleri merkeze ulaştırıyor. Türkiye'de 22-23 Ekim tarihlerinde Nippon Otel'de düzenlenecek Multilingual Job Fair etkinliğiyle adaylarla iş görüşmeleri yapılacak.

TELEPERFORMANCE BİN KİŞİ ARIYOR
51 ülkede 260 çağrı merkezi, 100 binin üzerinde çalışanı bulunan Teleperformance firması, Türkiye'yi de Avrupa'nın çağrı üstlerinden biri yapacak. Firma; Almanca, Rusça, İngilizce ve Fransızca dillerini konuşan bin kişiyi istihdam etmeyi hedefliyor. Teleperformance Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tijen Armağan, Türkiye'nin stratejik konumunun ve yabancı dil bilen nüfusunun olduğunu belirterek, "Genç ve eğitimli nüfus teknolojiye ve değişimlere çabuk adepte oluyor. Bu da bizim için çok önemli" dedi. Türkiye'de çağrı merkezi bulunan CMC'nin İş Geliştirme Uzman Yardımcısı Bahar Kılıçaslan ise, bu yıl eleman sayısını yüzde 40 artırdıklarını, gelecek yıl yüzde 20 büyüme hedeflediklerini söyledi.

320 MİLYAR DOLARLIK SEKTÖR
Dünyada çağrı merkezlerinin yaklaşık büyüklüğü 320 milyar dolar.
Dünyada çağrı merkezi sayısı yaklaşık 119 bin.
Dünyada çağrı merkezinde çalışan sayısı 7.9 milyon.
Türkiye'deki çağrı merkezlerinin yaklaşık büyüklüğü 280milyon TL.
Türkiye'de çağrı merkezi sayısı yaklaşık 300.
Türkiye'deki çağrı merkezinde çalışan sayısı yaklaşık 30 bin.