İhracatta yeni hedef 150 milyar dolar

Türkiye'nin 2011 yılı ihracatının, Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırarak 134,6 milyar dolar olarak gerçekleşmesi, iş dünyasının ve ekonomi çevrelerinin 2012 yılı için de umutlarını artırdı. Yıl sonundaki ihracatın 150 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Müstakil Sanayi ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Ömer Cihad Vardan, ihracat rakamlarıyla ilgili yaptığı değerlendirmede, dünya ekonomisinin hala sarsıldığı, özellikle AB ülkelerinde bu konuda bir çözümün bulunamadığı dönemde, Türkiye'nin ihracatta rekor kırmasının çok büyük başarı olduğunu söyledi.
Ekonomi Bakanlığının önderliğinde Türk işadamlarının dünyanın her tarafına ulaşma düşüncesi ve kurulan iyi ilişkilerin sayesinde dış ticaretin arttığını anlatan Vardan, ''Bu vesileyle azıcık oradan, biraz buradan derken toplamda baktığınızda Türkiye'nin bu zamana kadar yapmış olduğu en yüksek ihracat rakamına ulaştık. Bu hepimiz adına sevindirici. Bununla yetinmememiz, bu çıtayı yükseltmemiz lazım'' dedi.
İhracatta yüksek katma değerli ürünlere yönelmek gerektiğini ifade eden Vardan, ''İhracat odaklı olarak yapılan üretimin sadece Türkiye içinde satılması değil, aynı zamanda yurt dışında satılabilir olmasını gerçekleştirdiğimiz noktada biz daha da başarılı oluruz'' diye konuştu.
Vardan, 2012 yılında 150 milyar dolar ihracat rakamına ulaşılacağını tahmin ettiklerini kaydetti.
-OAİB Başkanı Dalgakıran-
Orta Anadolu Makine ve Teknik Aksamları İhracatçıları Birliği (OAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Dalgakıran da Türkiye'nin ihracatının, dünyanın bu çalkantılı döneminde de artmaya devam etmesinin çok olumlu ve moral verici bir gelişme olduğunu söyledi. Bütün ihracatçıları gayretlerinden dolayı tebrik ettiğini belirten Dalgakıran, bunun büyük bir başarı olduğunu ifade etti. Ancak ithalatın da bu süreçte arttığına dikkati çeken Dalgakıran, ''İhracatımızı, ithalata dayalı halden çıkarmak, ya da daha katma değerli ürünleri sanayimize kazandırmak zorundayız. Yeni teşvik yasaları, ARGE teşvikleriyle Türkiye bu konuda da önemli mesafeler alacak. Eğer bunu da başarabilirsek ekonomimiz çok daha dengeli ve sürdürülebilir bir yola girmiş olacak'' değerlendirmesinde bulundu.
Dünyanın zor bir dönemden geçtiğine, özellikle Avrupa'da çok ciddi sıkıntıların bulunduğuna işaret eden Dalgakıran, ''Türkiye, ihracatının yüzde 40'tan fazlasını Avrupa'ya yapıyor. Eğer Avrupa çok ciddi sıkıntı yaşamazsa biz 2012'de ihracatımızı beklenenin de üzerinde artırabilir ve 150 milyar dolara çıkartırız'' dedi.
-TEK Başkanı Prof. Dr. Uygur-
Türkiye Ekonomi Kurumu (TEK) Yönetim Kurulu Başkanı ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ercan Uygur da 2011 yılı ihracatının 2010 yılına göre yüzde 18,2 oranında artış göstererek 134,6 milyar dolara ulaşmasının başarı olduğunu ancak, ithalat tarafının da unutulmaması gerektiğini söyledi.
Mevcut durumda ihracatın sektörel yapısının çok fazla değişmediğini, otomobil sektörünün ihracatta yine başı çektiğini, tekstil ve konfeksiyonun ikinci sırada yer aldığını anlatan Uygur, şöyle konuştu:
''İhracat konusunda Almanya, Kore, Çin gibi başarılı ülkelere baktığımızda, bu ülkelerin ihracatlarının dış ticareti hızlı büyüyen sektörlere doğru yönlendirdiklerini görüyoruz. Örneğin Almanya'nın ihracatında 15 yıl önce demir çelik ihracatı önemli bir yer tutuyordu ama artık şimdi payı çok düşük. Çünkü bu ekonomiler dış ticareti hızlı büyüyen sektörlere yönelmişler. Türkiye de ihracatını, elektronik ve iletişim gibi dış ticareti hızlı büyüyen sektörlere yöneltmeli. Bu konuda devletin vereceği teşvikler, yapacağı yönlendirmeler, ARGE desteği önemli''
Türkiye'nin 2012 yılı ihracatının Avrupa ekonomisinin gidişatına göre belirleneceğini anlatan Uygur, onun için özellikle Rusya dahil diğer Asya ülkelerine ihracatın artırılması gerektiğini kaydetti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.