TAKVİM, bu durumu 2 gün önce 'Zamcı hortladı' haberiyle gündeme getirmişti. 17 Aralık sonrası ekonomiyi hedef alanlar emellerine ulaşamazken fırsatçılar da etiketlerle oynayarak vatandaşın cebine göz dikti. Haberimizde birçok ürünün günlük olarak perakende fiyatlarının artırıldığını ve sürekli zamlarla fiyat oyunları yapıldığını yazdık. Ve ardından Türkiye İstatistik Kurumu dün Şubat ayı enflasyon verilerini açıkladı.
Zam yağmuru bir kez daha gözler önüne serildi. Geçen ayın zam şampiyonu yüzde 22.51 fiyat artışıyla mandalina olurken, bu ürünü fiyatı yüzde 16.33 artan salatalık, yüzde 6.92 artan mercimek ve yüzde 5.86 artan zeytinyağı izledi. Üreticiler hiç zam yapmazken, marketlerde ve çarşı pazarda etiketler böyle değişti. Birileri ceplerini doldurdu.
VATANDAŞ SORUYOR BU NEYİN ARTIŞI?
Neredeyse her üründe yaşanan fiyat artışları vatandaşı çileden çıkarıyor. Cebini vuran zamlardan dert yanan vatandaş, "Bu neyin artışı?" diyerek tepkisini gösteriyor. Vatandaş özellikle marketlerden şikayetçi. Bazı marketlerde son dönemde birbiri ardına fiyat artışları görüldüğünü belirten vatandaş, şunları söylüyor: "Üreticiler pek çok ürün için 'Biz fiyat artırmadık' diyor. Ama markete gidip bir bakıyoruz o ürünler en çok zamlanan ürünler. Bu nasıl iş? Bu neyin artışı? Fırsatçılık yapılıyor. Yetkililer bu konuda devreye girsin, fırsatçılara geçit verilmesin. Gerçek bir nedeni olmadan zam yapanlara ceza uygulansın."
FIRSATÇININ CEBİ DOLDU
TÜİK'in açıkladığı Şubat'ta en çok zamlanan 5 ürün olan mandalina, salatalık, limon, mercimek ve zeytinyağının üretici fiyatlarına bakıldığında, limon hariç diğerlerinde artışların keyfi olduğu görülüyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin verilere göre; üretici mandalina, mercimek ve zeytinyağının fiyatında Şubat'ta artış yapmadı, hatta salatalığın fiyatı geriledi. Fakat perakende fiyatları arttı, fırsatçının cebi doldu.