Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) son 7 ayda gelen 100 bin 837 şikayetin yüzde 49'u GSM hizmetlerinden kaynaklandı. Şikayetlerin sektör bazında dağılımına bakıldığında, en fazla şikayetin yüzde 49 ile GSM hizmetleriyle ilgili olduğu görüldü. Şikayetlerin yüzde 31'i internet, yüzde 12'si uydu platform, yüzde 7'si sabit telefon, yüzde 0,48'i ise kablo TV hizmetleriyle ilgili gerçekleşti. Konularına göre yapılan ayrımda en fazla şikayetin faturalara ilişkin olduğu belirlendi. Tüketicilerin faturalarla ilgili şikayetlerinin dağılımı incelendiğinde en fazla şikayet konusunun başında yüzde 46.67 ile uydu platformda fesih/geçici durdurma yer aldı. Şikayetlerin yüzde 34.16'sı GSM faturalarından, yüzde 21.18'i sabit telefon bağlantı sorunlarından geldi. Yetkililer vatandaşların yaşadıkları sorunları BTK'ya bildirebileceklerini belirtiyor.