Reklamlar kızışacak

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, reklamlara çeki düzen getirdi. Rakip firmanın adı reklamda kullanılabilecek. Tüketici yanıltılmasın diye '...varan indirim' gibi ifadeler yasaklanacak...

takvim.com.tr takvim.com.tr
Kaynak GAZETE
Giriş Tarihi :11 Ocak 2015
Reklamlar kızışacak
Reklamlarda yeni bir dönem başlıyor. Ahlaka aykırı, anne-babayı alışveriş yapmaya zorlayacak reklam yapılamayacak. İndirim reklamlarında '...varan indirim' gibi ifadelerle tüketici yanıltılmayacak. Rakip firmanın adını vererek reklam yapmanın ise önü açıldı. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca hazırlanan yönetmelik yayınlandı. Karşılaştırmalı reklam dışındaki düzenlemeler yürürlüğe girdi. İşte yeni uygulamalar:

1 NUMARAYIM DİYEN İSPATLAYACAK?

Ahlak kurallarına aykırı ifade ve görüntüler, kamu sağlığını bozan, şiddet hareketleri içeren, hasta, çocuk, engelli ve yaşlıları istismar eden ifade ve görüntülere reklamda yer verilemeyecek. ? '1 Numara' olduğunu söyleyerek reklam yapan, gerektiğinde bunu ispatlamak zorunda. ? İndirim reklamlarında '...varan indirim' gibi ifadelerle tüketici yanıltılmayacak. İndirim oranı açık ve net ifade edilecek. ? Reklamlarda; doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacılar ile sağlık kuruluşlarının beyanda bulunduğuna ilişkin ya da bu izlenimi uyandıran görüntü ve beyana yer verilemeyecek. ? Reklamlardaki dipnotlarda kullanılan yazının boyutu okunabilir ölçüde olacak. Alt yazı saniye başına 4 kelime hesabıyla ekranda tutulacak. ? Yurt dışı turlarda fiyatlar TL olacak. ? Gayrimenkul veya devre mülk reklamlarında alanın net metrekaresi doğru şekilde verilecek. ? Falcı ve medyumlara reklam yasağı geldi.

KARŞILAŞTIRMA YAPMAK SERBEST

Karşılaştırmalı ürün reklamı dönemi 1 yıl sonra yürürlüğe girecek. Firmalar rakip firmaların isim, logo ve diğer ayırt edici işaretlerini kullanarak reklam yapabilecek. Ancak bu reklamların; yanıltıcı olmaması, haksız rekabete yol açmaması, karşılaştırılan hizmetlerin aynı nitelikte olması ve aynı ihtiyaca cevap vermesi, tüketiciye faydalı bir hususun karşılaştırılması şart.