Herkesin gözü dolar kurunda

Merkez bugün faiz kararını açıklayacak. Herkesin gözü dolarda. TAKVİM, uzmanlara ve işadamlarına sordu. İçeriden endişe yok. ABD'nin kararı ile 2.57 de olur, 2.65 de

Bu hafta piyasalar hareketli günler geçirecek. Türkiye Merkez Bankası, ABD Merkez Bankası (FED) ve Japonya Merkez Bankası (BOJ) toplantıları ile Fitch'in Türkiye değerlendirmesi, hem faizleri hem de kuru etkileyecek. Bugün içeride Merkez Bankası'nın faizi değiştirmemesi bekleniyor. 18 Mart'taki FED toplantısı ise asıl kuru etkileyecek toplantı olacak. Bu beklentilerle dolar dün günü 2.6330 liradan kapattı. Uzmanların görüşleri ise şöyle:
Ekonomist Dr. Yaşar Erdinç: Para Politikası Kurulu'nun (PPK) faizleri değiştirmeyeceğini düşünüyorum. Asıl doları etkileyecek olan, Fed'in kararı. Fed sabırlı kelimesini çıkarırsa Haziran'da faiz artışı gelecek demektir. Böyle bir durumda dolar yeni zirvesini görür. 2.65'i geçebilir.
Meksa Yatırım Genel Müdür Yardımcısı Figen Özavcı: Faiz indirimi beklemiyoruz. Merkez Bankası'nın kararından ziyade, Fed toplantısı dolar/TL'nin yönünü belirleyecek. Fed'in de yarınki toplantısında sabırlı ifadesini kaldırıp kaldırmayacağı belli olacak. O ifadeyi kaldırdığında faiz artıracağını açıklamıştı. Eğer kalkmazsa dolar/TL'de gevşeme fazla olur, kalkarsa gevşeme sınırlı olur. Bu hafta doların bir miktar düşmesini bekliyoruz. Fed'in kararına bağlı olarak dolar 2.57 liraya kadar düşer.
Garanti Yatırım Direktörü Tufan Cömert: Merkez'den bugün faizlerde değişiklik beklemiyoruz. Ancak, enflasyondaki düşüş trendi devam ettiği için Merkez'in ilk fırsatta tekrar faiz indirimine başlamasını bekliyoruz. Dolar global olarak çok ciddi değer kazandığı için içeride de değerlendi. Dolar dışarıda değer kazanmaya devam edecek. Yurt içinde ise seçimler öncesinde dolarda bir miktar oynaklık görebiliriz. Birkaç aylık dönemde TL'de ciddi bir değer kazancı beklemiyoruz.
İŞADAMLARI MEMNUN
Sanayiciler
ve işadamları, değerli Türk Lirası'nın tehlikeli olduğunu söyledi. Yatırımcılar, düşük dolar kuru karşısında Türkiye'nin bir ithalat cennetine dönüşebileceğini, yüksek dolar kuru sayesinde ise ihracatımızın artacağını savundu. İşadamların tek endişesi ise belirsizlik
İTHALAT PATLAR
Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu: Türkiye'nin dünyaya entegre olmuş bir ekonomisi var. Ucuz doların Türkiye'nin başına dert olacağını düşünüyorum. Türkiye, cari açığı yüksek bir ülke. Bu durumda ithalat cenneti oluyor. Belki döviz borcu olan birkaç firma bundan olumsuz etkilenebilir ama uzun vadede dövizin bu noktalarda olmasını Türk ekonomisi açısından daha olumlu görüyorum. Tabii bir noktada stabilize olması lazım. Dalgalı olması sakıncalı.
ÖNEMLİ OLAN EURO
SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu: Mühim olan bizim için dolardan çok euronun Türk Lirası'yla arasındaki farkı koruması çünkü biz euro ile ihracat yapıyoruz. Euro olarak satmak zorundayız. Türk Lirası'nın da euro ile arasındaki fark önceden neyse, böyle kalması lazım. Türkiye büyümeye devam eder. Seçimlerden sonra belki daha da hızlanır. Ayrıca faizin düşüklüğü yatırımcı için her zaman iyidir.
İHRACAT KOLAYLAŞTI
Kocaeli Sanayi Odası (KSO) Başkanı Ayhan Zeytinoğlu: Doların hızlı yükselmesi biraz tedirgin edici ama geldiği nokta çok yüksek bir rakam değil. Dolar şu anda 2.61 seviyelerinde, bizim yaptığımız hesaplara göre Mart ayı için olması gereken rakam 2.81. Uzun ve orta vadede doların 2.81 lirayı geçmiş olması daha kolay ihracat anlamına geliyor. Değerli TL'den çok, gerçek rakamı yansıtan bir döviz kurunu tercih ediyoruz.

Özlem Kamer TERCANLI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.