Beş yeni havalimanı geliyor

Türkiye'de her 100 kilometrede havalimanı projesi gerçek oluyor..

Türkiye'de son 13 yılda en hızlı büyüyen sektörlerin başında havacılık geliyor. 'Hava yolu halkın yolu olacak' sloganı ile 2003'te iç hatların özel havayolu şirketlerine açılmasına paralel olarak uygulamaya konulan politikalar, Türkiye'yi sivil havacılık alanında bölgesinde lider bir ülke haline getirdi.
DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım "Rize-Artvin ile Karaman, Yozgat, Edirne ve Antalya'nın batısına da havalimanı yapılması düşünülüyor. Bunların da hizmete girmesiyle 'her 100 kilometrede bir havalimanı' hedefine ulaşılacak" dedi.
SAYI 10 KAT ARTTI
İç hatlarda 13 yıl önce sadece THY tarafından İstanbul ve Ankara'dan Türkiye'de 26 noktaya sefer yapılırken, Ordu-Giresun ve Selahaddin Eyyubi havalimanlarının da hizmete açılması ile birlikte 7 havayolu şirketi tarafından 55 noktaya uçuş gerçekleştirmeye başlandı. Dış hatlarda ise 108 ülkede 268 noktaya sefer düzenleniyor. Havayolu filosundaki büyük gövdeli uçak sayısı ise 500'e yaklaştı. Sektörün 2003'te 65 bin civarında olan çalışan sayısı 200 bini geçti. Son 13 yılda sektörün ekonomiye katkısı ise 2.2 milyar dolardan 27 milyar dolara ulaştı. Türkiye genelindeki havalimanlarını kullanan yolcu sayısı 2003'te 34 milyondan 2014'te 166 milyon 491 bine çıktı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.