ACENTALAR ÇOK ÖNEMLİ
Araştırmaya katılanların yüzde 23'ü kaza/hasar durumunda yapılması gerekenler hakkında bilgilendirilmeyi beklerken; katılımcıların yüzde 20'si ise satış esnasında poliçe detaylarının iyi açıklanmasını gerekli buluyor. Kasko ürünüyle ilgili diğer beklentiler arasında yüzde 12 ile hasarsızlık durumunda yüksek oranda indirim yapılması, yüzde 10 ile hasarın tamamen ödenmesi yer alıyor. Araştırma sonuçlarını değerlendiren Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, tüketicilerin kaskodan beklentilerinin karşılanmasında, kasko ve zorunlu trafik sigortası konusunda bilincin yükseltilmesinde acentelerin hayati bir öneme sahip olduğunu söyledi.
HASARA 3.5 MİLYAR LİRA
Sigorta sektörünün trafik branşında 2014 yılında 3 milyar 527 milyon lira hasar ödediğini hatırlatan Aksigorta Genel Müdürü Gülen, sözlerine şöyle devam etti: "Toplumumuzda hâlâ trafik sigortası teminatlarının kasko teminatlarını da kapsadığı sanılıyor. Kasko, çoğu zaman da lüks görülüyor. Ancak kaskoda farklı teminatlar ve primlere sahip farklı ürün seçenekleri bulunuyor. Araç sahipleri, kendi ihtiyaçlarına en uygun kasko ürününü seçme şansına sahip."