İstanbul'un bir ucundan bir ucuna gitmek artık çok kolay. SABAH ekibi, son dönemde hizmete giren toplu taşıma araçlarını kullanarak İstanbul'un bir ucundan diğer ucuna seyahat etti. Metroda son istasyonun olduğu Pendik Tavşantepe'den metrobüsün son durağı olan Beylikdüzü'ne metro-Marmaray- İETT ve metrobüs kullanarak gitti. Şehrin iki yönde en uzağında olan iki nokta arası mesafe 90 kilometreydi. Ekip, Tavşantepe İstasyonu'nda 12.41'de metroya bindi. Akıllı telefonlar, mesafeyi karadan kat etme süresini 2 saat 5 dakika gösteriyordu. Metroyla yola çıkan SABAH ekibi, 37 dakika sonra Ayrılıkçeşme İstasyonu'nda Marmaray'a aktarma yaptı. 15 dakika sonra da Kazlıçeşme'ye ulaştılar. Otobüsle Cevizlibağ Metrobüs İstasyonu'na gittiler. Metrobüse bindiler ve 48 dakika sonra Beylikdüzü'nde son duraktaydılar.
'GURUR DUYUYORUZ'
Yolculuk sırasında SABAH'a konuyan vatandaşlar da İstanbul'da ulaşım adına yapılan yatırımlardan övgüyle bahsetti:
Memduh Bayramoğlu: 60 yıldır İstanbul'dayım. Bu güzel günleri düşünmeyi bırak rüyasını bile göremezdik. Yabancı yapınca ne güzel olmuş, bizimkiler yapınca "İstemezük" diyorlar. Yapanlardan Allah bin kere razı olsun.
Öğrenci Seda Dokuzkardeş: Eskiden saatlerce yol gidiyordum. Şimdi Bostancı'dan metro ve Marmaray'la kısa sürede istediğim yere ulaşabiliyorum.
Ayşe Öztürk: Hem hızlı hem güvenli yolculuk yapabiliyoruz. İnşallah daha çok yapıldıkça daha çok kişi mutlu olacak. Gurur duyuyoruz.
Konservatuvar öğrencisi Milan Demir: Metrobüs gelmeden önce belediye otobüsleriyle saatlerce yolculuk yapardık. Metrobüsle Gayrettepe'ye kadar trafiğe takılmadan gidebiliyorum.
YOLCULUK SÜRESİ 18 DAKİKA KISALDI
Prof. Dr. Rafet Bozdoğan: İstanbul'da metrobüs projesini yapmak
istediğimizde, mahkemeler ve
kara propagandalarla engellemek
isteyenler, sonra teşekkür etmek için
geldiler. 2002'den sonra İstanbul'un
ulaşım yatırımları için geçmiş yıllara
oranla 10 kat fazla bütçe ayrıldı.
İstanbul'da 42 km olan raylı sistem
hattı bugün 150-160 km. 2 yıl içinde
Marmaray'ın devamı, yeni metro hatlarıyla
birlikte 350 km uzunluğunda bir
raylı sistem oluşacak. Hedef 500 kilometre.
Ulaşım projeleri sayesinde şu
an İstanbul'da yolculuk süresi ortalama
56 dakikalardan 38'e kadar düştü.
Emlakçı Cihat Başpehlivan: İstanbul'un ulaşım yatırımları, konut,
istihdam ve ekonomik gelişmeleri
de etkiledi. Eskiden lüks binalar çok
önemliydi. Artık metro, metrobüs gibi
toplu ulaşım kavşaklarına yakınlık ön
plana çıktı. İstanbul'da artık hizmet
sektöründe çalışan kişi sayısı çok fazla.
Onlar da yolculuğu toplu taşımayla
yapıyorlar. Kiracılar da artık daha uzak
mesafelerde ev tutup çalışmak için
başka yerlere gidebiliyor.
SABAH