Konsept çalışması bitmek
üzere olan
Milli Muharip Uçak Projesi'nin
yol haritası
netleşiyor.
2020'lerin
ortasında
üretime
başlanacak
olan uçaklar,
2030'dan itibaren
F16'ların yerini
dolduracak.
Ürün ve teknoloji
geliştirme
ağırlığıyla
Türkiye'nin
en zorlu
Ar-Ge sürecini
barındıran proje
için bu yıl imzalanacak sözleşmeler
doğrultusunda yol alınacak. Başta ana
yüklenici
TUSAŞ/TAI olmak üzere
proje kapsamında görev alan tüm
paydaşlarla çalışmalar yürütülüyor.
Projede yeni nesil bir uçakta olması
gereken düşük görünürlük, dahili
silah yuvası, yüksek manevra
kabiliyeti, artırılmış durumsal
farkındalık ile sensör füzyonu ve
benzeri teknoloji alanlarındaki
çalışmaların sonucunda Türkiye;
ABD, Rusya ve Çin'den sonra 5.
nesil bir muharip uçağı üretebilecek
altyapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yer alacak. TAI ile BAE Systems arasında uçak geliştirilmesine yönelik ve ön tasarım aşamasını kapsayan işbirliği anlaşması geçen yıl imzalandı. Bu yıl ise ilk olarak
motor seçiminin yapılması bekleniyor. Uçağın motorunun üretimine TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) ile Kale Grubu-Rolls-Royce ortaklığı talip oldu. Seçimin tamamlanmasıyla bu konuda sözleşme imzalanacak. Motor sözleşmesini, proje için ihtiyaç duyulan kritik görev sistemlerinin geliştirilmesine yönelik sözleşmelerin imzalanması izleyecek.