Foto 'Finish'

​Fırsatçılar, “döviz oyununu” iyice abarttı. 32 liralık bulaşık deterjanı iki haftada 49 liraya çıktı. Vatandaş isyan bayrağı açtı

Sahtekarlarda insaf kalmadı! Dolarla ilgisi olmayan ürünlere, zam üzerine zam yaptı. Vurgun halkasına son olarak bulaşık deterjanı da katıldı. ' Uyanık marketçi, 10 Ağustos'ta 31.90 TL olan ürünü, 5 gün sonra 37.90'a çıkardı. 15 gün sonra da 48.90 yaptı. Yüzde 55'lik zam, sosyal medyayı salladı.
Sosyal medyadaki bazı yorumlar
Neresinden tutalım biz bu işin, yazık!
Arap sabununa döneceğiz demek ki!
Dolar artınca terzi de zam yapmış!
Cuma günü 32 liradan sipariş verdiğim kitap, gelene kadar 42 TL olmuş...
ETİKET VURGUNU
Fırsatçı iğneden ipliğe her şeye zam yağdırıyor. Etiketler birbiri ardına değiştiriliyor. Aynı ürüne 2-3 kez zam yapılıyor. Tüketici isyanda...
Gıdadan giyime, kırtasiyeden elektroniğe kadar hemen her alanda fırsatçılar iş başında.

Fiyatlardaki artış tüketicileri isyan ettirdi. TAKVİM'i arayan vatandaşlar, her alışverişe gittiklerinde farklı fiyatla karşılaştıklarını belirterek, "Özellikle marketlerde bu durumu görüyoruz. Etiketler birbiri ardına değiştiriliyor. Kısa sürede aynı ürüne 2-3 kez zam geldi. Bu duruma el atılsın. Etiket değiştirmek bu kadar kolay olmasın" diye konuşuyor. İşte vatandaşların şikayetleri:
Vatandaşın ucuz et tüketimine yine fırsatçı engeli çıktı. Sahip oldukları hayvan sayısıyla piyasayı etkileme gücüne sahip firmalar, yerli ete son 1 hafta içinde 5 lira zam yaptı. 5 liraya varan yeni bir artırım planı daha yapıldığı ifade ediliyor. Fırsatçılar yüzünden et toptancılarında dana karkas kemikli etin fiyatı 27.5 liradan 34-35 lira aralığına geldi. Kasaplarda kıymanın fiyatı ise 45-47 lira aralığına yükseldi. Şarbon korkusuyla ithal ete ilginin azalıp yerli üretimine talebin artmasının fiyatları yükselttiği ifade edilirken; Türkiye Kasaplar Federasyonu Başkanı Fazlı Yalçındağ ise "Döviz dalgalanmalarının erken yansıması. 2-3 ay sonra yansıyacak şeyi fırsatçılık yaparak şimdiden yansıttılar" dedi.

Aldığım kahvenin fiyatı 1 ayda 3 kez zamlandı. Üstelik de bu Türk kahvesi. Bu neyin artışı? Ç.Y.
Marketlerde durmadan etiket değişiyor. Neredeyse her gittiğimde fiyatları farklı buluyorum. Süt, yumurta, peynir ve su fiyatları özellikle yerinde durmuyor. Artık dolu torbayla alışverişten dönemiyoruz. Fiyat artışlarına bir fren getirilsin. Ramazan KAPUSUZ

Daha 20 gün önce 55 liraya aldığımız poğaçalık yağ, şimdi 82 lira. Yazıklar olsun. Hem de yerli bir marka. Diyecek bir şey bulamıyorum. Abdullah YEREBAKAN

Bir e-ticaret sitesinde 3 Ağustos'ta 2 bin liraya satılan telefonun fiyatı şimdi 2 bin 500 liraya çıktı. Yine 22 Ağustos'ta bin 15 liraya satılan derin dondurucunun yeni fiyatı bin 185 lira. Bu zamlara 'Haksız kazanç. Bir dur' diyen yok mu? Mehmet SINAK

Bir spor merkezi zinciri, fiyatlarına 1 Eylül itibariyle zam yaptı. Gerekçe olarak da "Maliyetlerde öngörülemeyen artış nedeniyle" diye yazdılar. Bu, fırsatçılık değil de nedir? Mahmut KURT
İstanbul'da 2 market dolar artışını bahane edip gramaj düşürdü, fiyatları artırdı, üstelik de stokçuluk yapıyorlar. Hasan SERT
Lüleburgaz'da bulunan bir döner firması, 5 liralık tavuk döneri fırsat bu fırsat diye 7 lira yaptı.
Besi yemi 85 lira iken, 120 lira oldu. Çift cam 67 iken, şimdi 85 lira. Daha ne diyelim, Allah bunları ıslah etsin. Orhan ÖZÇELİK
TATİL FIRSATÇISI
Tatil yörelerindeki 50 liraya lahmacun, 15 liraya su gibi fahiş fiyatlara hükümet el attı. Fiyatlara üst sınır gelecek, turiste fahiş tarife bitecek.
Hükümet, son günlerde büyük tepki çeken turizm beldelerindeki fahiş fiyat uygulamalarına karşı düğmeye bastı. Buna göre, turistik bölgelerde satılan ürünler standart fiyatlandırma üzerinden turistlere sunulacak. Her ürünün satışı için bir üst sınır belirlenerek işletmeler arası fiyat dengesi sağlanacak. İşletmelerin girişlerinde ve mönülerinde fiyatların yazılması zorunluluğu getirilecek.

Önümüzdeki yıl getirilecek 'standart fiyatlandırma sistemi' sayesinde fırsatçıların yiyecek ve içecek fiyatlarını oldukça yüksek fiyatlardan satmalarının önüne geçilecek. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy'un, "Fırsatçılara geçit vermeyeceğiz" açıklamasının ardından çalışmalarını hızlandıran Bakanlık, standart fiyatlandırmalarla yiyecek ve içecek fiyatlarını makul seviyelere çekecek.
ZORUNLU LİSTE
Bu kapsamda yiyecek ve içecek fiyatlarında bir üst sınır da belirlenerek işletmelerin dengesiz fiyatlandırmalar yüzünden yaşadığı sorunlar ortadan kaldırılacak. Turistik işletmelerin yiyecek ve içecek fiyatlarını mönüleri üzerinde yazmaları zorunlu hale getirilecek. Mönülerin yanı sıra işletmelerin girişlerinde de satılan ürünlerin fiyatları yazılacak.
TÜKETİCİ YANDI
Vatandaşın ucuz et tüketimine yine fırsatçı engeli çıktı. Sahip oldukları hayvan sayısıyla piyasayı etkileme gücüne sahip firmalar, yerli ete son 1 hafta içinde 5 lira zam yaptı. 5 liraya varan yeni bir artırım planı daha yapıldığı ifade ediliyor. Fırsatçılar yüzünden et toptancılarında dana karkas kemikli etin fiyatı 27.5 liradan 34-35 lira aralığına geldi.


Kasaplarda kıymanın fiyatı ise 45-47 lira aralığına yükseldi. Şarbon korkusuyla ithal ete ilginin azalıp yerli üretimine talebin artmasının fiyatları yükselttiği ifade edilirken; Türkiye Kasaplar Federasyonu Başkanı Fazlı Yalçındağ ise "Döviz dalgalanmalarının erken yansıması. 2-3 ay sonra yansıyacak şeyi fırsatçılık yaparak şimdiden yansıttılar" dedi.

Burak Erdem ÇELİK

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.