Dolarda satışa geçtik

Enflasyondaki düşüş, Merkez Bankası'nın faiz indirimi ve ekonomiye duyulan güvendeki artış döviz hesaplarındaki çözülmeyi hızlandırdı. Ekonomi yönetiminin dolarizazyonu önlemek için aldığı tedbirlerle birlikte kamu bankaları öncülüğünde başlatılan TL mevduata geçişi özendirici yeni ürünler, döviz hesaplarında satışı artırdı. BDDK verilerine göre 8 Ağustos 2019'da 218 milyar 353 milyon dolar olan döviz hesaplarının toplam büyüklüğü, 23 Ağustos itibarıyla 3 milyar 922 milyon dolar azalarak 214 milyar 431 milyon dolara indi. Bu dönemde bireysel yatırımcıların döviz hesapları 728 milyon dolar azalarak 135 milyar dolara inerken, şirketler 3.2 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi.

Enflasyondaki düşüş, Merkez Bankası'nın faiz indirimi ve ekonomiye duyulan güvendeki artış döviz hesaplarındaki çözülmeyi hızlandırdı. Ekonomi yönetiminin dolarizazyonu önlemek için aldığı tedbirlerle birlikte kamu bankaları öncülüğünde başlatılan TL mevduata geçişi özendirici yeni ürünler, döviz hesaplarında satışı artırdı. BDDK verilerine göre 8 Ağustos 2019'da 218 milyar 353 milyon dolar olan döviz hesaplarının toplam büyüklüğü, 23 Ağustos itibarıyla 3 milyar 922 milyon dolar azalarak 214 milyar 431 milyon dolara indi. Bu dönemde bireysel yatırımcıların döviz hesapları 728 milyon dolar azalarak 135 milyar dolara inerken, şirketler 3.2 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.