Virüs salgınından etkilenen vatandaşların kredi ve kredi kartı borcunu öteleme sözü veren özel bankalar, erteleme taleplerini ya karşılamıyor ya da yüksek faizler talep ederek vatandaşı bezdiriyor. Kimi banka ise ihtiyacı olan vatandaşa kredi açmamak için bahaneler üretip, başvuru sürecini uzatarak, oyalıyor.
VATANDAŞLAR ÖZEL BANKALARDAN ŞİKAYETÇİ
Koronavirüs sürecinde kamu bankaları ekonomik anlamda hayatı kolaylaştırıcı adımlar atarken, diğer yandan özel bankalar bu süreçte sessiz kaldı. Konuyla ilgili Sabah gazetesi ekonomi yazarı Faruk Erdem ve Dilek Güngör A Haber'e açıklamalarda bulundu.
Dilek Güngör, özel bankaların bu zorlu süreçte kredi verme noktasında gereken adımları atmadığını ve vatandaşları mağdur ettiklerini ifade etti. Ayrıca Dilek Güngör, "Özel bankaların bu süreçte sınıfta kaldıklarını ve kredilerini tamamen kıstıklarını söyleyebiliriz" dedi.
Ekonomi yazarı Faruk Erdem de özel bankaları eleştirerek, "Özel bankalar yıllarca insanlarımızdan para kazanan bankalar bu zorlu süreçte insanları yarı yolda bıraktı. Kamu bankaları kredi hacimlerini 27.5 milyar lira artırırken, özel bankalar ise 5 milyar dolar geri çekmişler. Gıda stokçusu neyse bu da ona benziyor." açıklamasını yaptı.
FIRSATTAN İSTİFADE
Özel bankaların hiçbir gerekçe göstermeden hesaplara bloke koyduğunu söyleyen vatandaşlar, bu dönemde bankalardan destek beklerken kart aidatı peşinde koşulduğunu belirtiyor. Şikâyet sitesinde özel bir bankanın koronavirüs nedeni ile kredi erteleme imkânı sunduğunu belirten vatandaş, "Fakat yaptığı fırsattan istifade. 2 ay erteleme 2 ay vade farkına 1.200 TL faiz koyuyor. 2 ay erteleme 0 vade farkına ise 970 TL faiz koymuş. Bu yapılan fırsattan istifade etmek! Hiçbir zaman tüketicinin yanında olmayan banka!" sözleriyle isyan ediyor.
OYALIYORLAR
Bir başka vatandaş da bankanın kredi vermemek için oyalamayı nasıl yaptığını şöyle dile getiriyor: "Banka ile daha önceki zamanlarda yaptığım görüşmelerde hiçbir şekilde anne kızlık soyadında hata yoktu. Ancak ne tesadüftür ki 3 ay erteleme işlemi talebim sonrasında 'Anne kızlık soyadınız hatalı lütfen şubeden güncelleyin' bilgisi veriliyor." İşte vatandaşların şikâyetlerinden bazıları...
HESABA BLOKE KOYDULAR
Bankaya hiçbir borcum yok. Taksitlerimi zamanı geldiğinde ödüyorum. Buna rağmen hesabıma bloke konuldu. Bankayı aradığımda 'şubeye gitmeniz gerekli' diyorlar. Şube korona nedeniyle kapalı. Kimse yardımcı olmuyor. Çok keyfi hareket ediyorlar. Beni durduk yere mağdur ettiler 5 gündür. Bir daha bu bankayla çalışmayacağım, hesabımı kamu bankalarına geçireceğim.