Milyonlarca vatandaşın merakla beklediği haber geldi ve berberler, kuaförler bugün itibariyle faaliyet göstermeye başladı. Evde karantina sürecinde kendi tıraşını olan, saçını kestiren erkek vatandaşların yanı sıra kuaför işlemlerini evde kendisi yapmaya çalışan kadınlar da bu haberi dört gözle bekliyordu. Peki berber ve kuaörler nasıl hizmet verecek? Randevu sistemi nasıl olacak? Müşteriler nelere dikkat edecek? İşte merak edilen soruların yanıtları…
BERBER VE KUAFÖRLERİN ÇALIŞMA SAATLERİ
İçişleri Bakanlığı, 6 Mayıs 2020'de valiliklere bir genelge göndererek, berber, kuaförler ve güzellik salonlarının çalışma esaslarını belirledi. Genelgeye göre, berber, kuaför ve güzellik salonları, 09.00-21.00 saatlerinde çalışacak, müşterilere randevu sistemiyle hizmet verilecek.
Berber, kuaför ve güzellik salonlarında çalışanlar maske kullanacak, müşteriler işleme göre maskeyi çıkarabilecek. Bu iş yerleri aynı anda yan yana iki koltukta müşteri kabul edemeyecek, bir koltuk dolu bir koltuk boş olacak şekilde hizmet verecekler. İş yerinde en fazla bir müşterinin beklemesine müsaade edilecek. Bulunduğunuz mahallenin muhtarlığından ya da web sitelerinden berber ve kuaförler ile iletişime geçip randevu alabilirsiniz.
BERBER, KUAFÖR VE GÜZELLİK SALONLARINDA ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER NELER?
Genel Önlemler:
Berber, kuaför ve güzellik salonlarında, iş yeri alanlarının küçük olması ve çalışma koşulları nedeniyle müşterilerle yakın temas (1 metreden yakın, 15 dakikadan uzun) söz konusu olabilir. Bu nedenle hem iş yeri çalışanı hem de müşteri, COVID-19 salgını süresince geçerli olmak üzere korunma önlemleri olarak aşağıdaki kurallara uyulmalıdır. Her iş yerinin görünür bir yerine önlemlerle ilgili afişler (el yıkama, maske kullanımı ve iş yerinde uyulması gereken kurallar) asılmalıdır.
İş yeri ile ilgili alınması gereken önlemler:
– İş yerinde kalabalık oluşmasını engellemek için, müşteriler randevu ile kabul edilmelidir. Müşterilerin randevu saatinde gelmeleri istenmelidir.
– Müşteriye olabildiğince az sayıda personel ile hizmet verilmeli ve bunlar kayıt altına alınmalıdır. Bu uygulama, müşterinin ya da personelin COVID-19 çıkması durumunda temaslı taramasını kolaylaştıracaktır.
– İş yerinin dışında da sosyal mesafe korunmalı, kalabalık olmasını engelleyecek önlemler alınmalıdır.
– İş yerinde hizmet verilecek koltuk/ birim sayısı, kişiler arası sosyal mesafeyi koruyacak şekilde (örneğin koltuk sayıları azaltılmalı, birer koltuk atlanarak müşteri oturtulmalı) düzenlenmelidir.