İşyerlerinin COVID-19 nedeniyle yapması gereken yasal zorunluluk nedir? 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu...

Koronavirüs sürecinde artık normalleşme dönemine girdik. Bu anlamda şu sıralarda 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu çalışanlar işe geri dönenler tarafından oldukça merak ediliyor. Peki 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında işyerlerinin COVID-19 nedeniyle yapması gereken yasal zorunluluklar neler? Haberimizde tüm detayları paylaştık. İşte son dakika haberi ve detaylar takvim.com.tr'de

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :05 Haziran 2020 , 23:49 Güncelleme Tarihi :05 Haziran 2020 , 23:49
İşyerlerinin COVID-19 nedeniyle yapması gereken yasal zorunluluk nedir? 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu...

İÇİNDEKİLER

Koronavirüs sürecinde artık normalleşme dönemine girdik. Bu anlamda şu sıralarda 6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu çalışanlar işe geri dönenler tarafından oldukça merak ediliyor. Peki 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında işyerlerinin COVID-19
nedeniyle yapması gereken yasal zorunluluklar neler? Haberimizde tüm detayları paylaştık. Sayılı İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu, işveren ve çalışanların, işyerindeki iş güvenliği ve iş sağlığının sağlanması ve mevcut koşulların iyileştirilmesi için yetki ve sorumluluklar ile hak ve ödevleri düzenler. İşte son dakika haberi ve detaylar takvim.com.tr'de

6331 sayılı iş sağlığı ve güvenliği kanunu nedir?

Sayılı İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu, işveren ve çalışanların, işyerindeki iş güvenliği ve iş sağlığının sağlanması ve mevcut koşulların iyileştirilmesi için yetki ve sorumluluklar ile hak ve ödevleri düzenler. İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu, herhangi bir alanda, herhangi bir ünvan ve şekil ile çalışan herkes için geçerlidir. Kamu ve özel sektör ayrımı gibi bir durum 6331 Sayılı Kanun için geçerli değildir. İşyerlerindeki tüm işçi ve işverenlerin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili görevleri bu kanunda belirtilmiştir.

Coronavirüs sürecinde birçok tedbir amaçlı adımlar atıldı. İş yerlerinin uyması ve uygulaması gereken yasal zorunluluklar var. İşte o yasal zorunluluklar;

-COVID-19 ile ilgili işyeri özelindeki tehlikelerin belirlenerek ayrı bir risk değerlendirmesinin yapılması veya mevcut risk değerlendirmesinin güncellenmesi gerekmektedir.

- Risk Değerlendirmesi yapılırken tehlikeler, riskler ve alınacak önlemlerin belirlenmesinde aşağıda yer alan temel ilkelerin göz önünde bulundurulması uygun olacaktır;

- Çalışanların işyerinde nerede ve nasıl COVID-19 virüsüne maruz kalabileceğine ilişkin değerlendirme yapılması, işyerinde işin özelliği nedeniyle yüksek risk altındaki çalışanların belirlenmesi, iş süreçleri ve çalışma şekillerinin değerlendirmeler sonucu yeniden planlanması,

- İşyerinde aynı anda bulunan çalışan sayısının asgari oranda tutulması için uzaktan çalışma, dönüşümlü çalışma, çalışma süresinin organizasyonu gibi planlanmaların yapılması,

- Maruziyetin azaltılması için, özellikle yemekhane ve dinlenme alanlarında, sosyal mesafenin arttırılmasına ilişkin önlemlerin belirlenmesi,

» Çalışanların bireysel risk faktörlerinin (ör; kronik rahatsızlığı olan çalışanlar, gebe çalışanlar gibi özel politika gerektiren çalışanlar vb.) belirlenmesi ve bu çalışanların korunması için gerekli tedbirlerin değerlendirilmesi,

» Enfeksiyonun önlenmesi için alınması gereken temel önlemlerin belirlenmesi,

- Hasta kişilerin belirlenmesi ve izolasyonu için politikalar ve prosedürlerin belirlenmesi,

- İşyerinde çalışanlara verilmek üzere COVID-19 virüsüne karşı koruma sağlamaya uygun ve yeterli sayıda kişisel koruyucu donanım (KKD) tedariğinin planlaması,

- 6331 sayılı Kanun gereği hazırlanan Acil Durum Planında salgın hastalıklara karşı alınması gereken Önleyici ve Sınırlandırıcı Tedbirlerin COVID-19 'a ilişkin olarak güncellenerek devreye alınması gerekmektedir. Çalışan temsilcileri ve/veya çalışanların güncellenen acil durum planı hakkında bilgilendirilmesi ve plan kapsamında ne yapmaları veya yapmamaları gerektiğinin farkında olmaları sağlanmalıdır.

- İşyerinde COVID-19 enfeksiyonu salgınına karşı alınmış ve alınması gereken tedbirler hakkında (sosyal mesafe kuralına uyarak veya uzaktan iletişim araçları vb.) çalışanlar ve/veya temsilcilerinin görüşleri alınmalı ve bu konulardaki görüşmelerde yer alması ve katılımları sağlanmalıdır.