Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak duyurdu: Şubat 2018’den bu yana en yüksek seviyeye çıktı

Büyümenin öncü göstergesi İSO Türkiye İmalat Satın Alma Yöneticileri Endeksi, Haziran’da 53.9 ile Şubat 2018’den bu yana en yüksek seviyeye çıktı. Türkiye, PMI değeri en yüksek ülke oldu. Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, ‘Bu toparlanma hedeflere doğru daha güçlü adımlar atılmasına olanak sağlıyor’ dedi


Bu yılın ilk çeyreğinde yüzde 4.5 ile dünyanın en fazla büyüyen ülkesi olan Türkiye, virüsün etkisini atlatmada da öncü oldu. Ekonomideki güçlü toparlanmanın büyümeye döndüğüne ilişkin sinyallere kapasite kullanım oranı ve güven endekslerinin ardından İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Satın Alma Yöneticileri Endeksi (PMI) de eklendi. Şubat'ta 52.4 olan, Nisan'da 33.4'e kadar inen büyümenin öncü göstergesi PMI, Haziran'da 53.9 ile Şubat 2018'den bu yana en yüksek seviyeye çıktı. Endeks 3 ay aradan sonra eşik değer olan ve büyümeye işaret eden 50'nin üzerine çıktı. Türkiye aynı zamanda Haziran ayı itibarıyla dünyada PMI değeri en yüksek ülke oldu.



GÜÇLÜ ADIMLAR
Hazine ve Maliye
Bakanı Berat Albayrak, İmalat Satın Alma Yöneticileri Endeksi'ndeki toparlanmanın hedeflere doğru daha güçlü adımlar atılmasına olanak sağladığını belirterek, "Reel kesim, tüketici ve ekonomi güven endeksindeki yükseliş bugünün dünden, Haziran'ın Mayıs'tan daha pozitif olduğunun göstergesidir" dedi. Albayrak'ın, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında yer verdiği videoda da Türkiye'nin ekonomisine güvenin arttığına işaret edildi. Videoda ayrıca, güven endekslerindeki son 3 aydaki yükseliş aktarıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.