Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak: En kötüsü geride kaldı

Hazine ve Maliye Bakanı Albayrak, yılın ikinci yarısındaki toparlanmanın ‘V’ şeklinde olmasını beklediğini ifade ederek, “Açıklanan tüm öncü göstergeler en kötünün geride kaldığını gösteriyor” mesajı verdi.


Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, açıklanan tüm öncü göstergelerin en kötünün geride kaldığını gösterdiğini belirterek, "Bu, ekonomideki toparlanmanın yılın üçüncü çeyreğinde güçlendiğini ve kesintisiz devam ettiğini gösteriyor" dedi. Bloomberg'in sorularını yanıtlayan Albayrak, yılın ikinci yarısındaki toparlanmanın 'V' şeklinde olmasını beklediğini ifade etti.
2021'DE % 5'İN ÜZERİ BÜYÜME
Son iki yılda yaşanan kur saldırıları ve Kovid-19 salgını nedeniyle ekonominin potansiyelinin altında büyüdüğüne işaret eden Albayrak, "Birçok firma, sabit sermaye yatırımlarını ve kapasite artırıcı projelerini; hane halkı da büyük harcamalarını erteledi. Bu ertelenmiş yatırımların ve talebin de etkisiyle, eğer salgında büyük bir ikinci dalga ile karşılaşmazsak, 2021'de yüzde 5'in oldukça üzerinde bir büyüme oranını yakalayacağız" dedi. Ekonomik aktivitenin kademeli ve istikrarlı bir şekilde normal seyrine döneceğini anlatan Albayrak, "2020'yi dünyadan pozitif ayrışarak tamamlayacağız. 2021 yılının da kapsayıcı ve sürdürülebilir bir yapıyla potansiyelimize yaklaştığımız bir yıl olması konusunda kararlıyız" diye konuştu. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.